fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 37288
    تاریخ انتشار : 13 آبان 1392 10:29
    تعداد بازدید : 592

    تنویر به جای تهدید

    پرسش گری وظیفه رسانه ها و پاسخگویی نیز وظیفه مسوولان و نهادها و شرکت هاست؛ به ویژه آنهایی که با منافع و خدمات عمومی درگیرند. براساس یک اصل حرفه ای، روزنامه نگار و خبرنگار به عنوان نمایندگان افکار عمومی پرسش ها، انتقادات و ابهامات پیرامون عملکرد یک نهاد را منعکس می کنند و نهادها نیز از طریق روابط عمومی ها وظیفه پاسخ دهی به رسانه ها را دارند.

    علی شمیرانی

    اما در روزهای گذشته یک سایت‌ خبری مدعی شد که یکی از اپراتورهای تلفن همراه خبرنگاری را که پرسش‌هایی داشته، تهدید کرده و از طریق یک واسطه، خواستار توقف پیگیری موضوع شده است.
    فارغ از اینکه در پس این ماجرا چه بوده، اینکه روابط عمومی‌ها به جای پاسخ به پرسش‌ها، رویه‌ تهدید و ارعاب را در پیش بگیرند، نه تنها برخورد حرفه‌ای نیست، بلکه زنگ خطر در شیوه تعامل این اپراتور با رسانه‌ها تلقی می‌شود.
    از این رو از روابط عمومی‌ این اپراتور انتظار می‌رود یا رسما این موضوع را تکذیب کند یا زمینه‌های لازم و شیوه مرسوم برای پاسخ به پرسش روزنامه‌نگاران را فراهم آورد و در مسیر صحیح و حرفه‌ای، به تعامل با نمایندگان رسانه‌ها بپردازد.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی