fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 63911
    تاریخ انتشار : 9 آذر 1393 11:45
    تعداد بازدید : 656

    درسومين كنفرانس باشگاه مشتريان بررسی شد

    وفادارسازی در بازاریابی و فروش

    سومين كنفرانس بين المللي باشگاه مشتريان و برنامه هاي وفاداري آنها در سالن همايش هاي صداوسيما با موضوعاتي همچون نقش باشگاه مشتريان درافزايش توليد ملي وحمايت از كار و سرمايه ايراني، باشگاه مشتريان واثرات آن بربازاريابي و فروش، برنامه هاي وفادار سازي مشتريان و بررسي آن برگزار شد.


    فناوران-  علیرضا جعفری دبیر این کنفرانس گفت: این موضوع که مشتریان بلند مدت نسبت به مشتریان موقتی سودآورترهستند در ادبیات بازاریابی به طور کامل مورد قبول واقع شده است و براساس این منطق؛ راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از فرایندهای حرفه ای بازاریابی در دنیا به شمار می آید. نماینده و شریک Customer Strategy Network در خاورمیانه، وفادارسازی، پایداری، ایجاد رضایتمندی مشتری و شناخت فرصت های جدید تجاری و حفظ آن و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار با ایجاد مزیت رقابتی بیشتر را دلیل این گردهمایی دانست و گفت: باشگاه مشتریان به عنوان واحد برقرار کننده ارتباط سازمان ها با مشتریان شان تعریف می شود که هدف آن فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنها است. دبيركل كنفرانس هاي باشگاه مشتريان با بيان اينكه مخاطبان اين كنفرانس مديران ارشد سازمان ها، ارگان هاي دولتي و بخش خصوصي هستند، اظهارداشت: محوركنفرانس امسال بررسي اهميت باشگاه مشتريان درحفظ و جذب مشتري در صنايع مختلف مانند بانك ها، موسسات مالي واعتباري، بيمه، صنايع تند مصرف و فروشگاه هاي زنجيره اي، صنايع غذايي، صنعت توريسم و خطوط هوايي و... خواهدبود. حفظ وفاداري مشتريان موضوع بسيار مهمي است كه اين روزها بيشتر از گذشته مورد توجه مديران كسب وكار قرار گرفته است.  عليرضا جعفري افزود: بايد فرهنگ سازي مناسبي در زمينه انجام اين آزمون و خطاها قبل از آغاز پروژه هاي  كسب و كاري انجام شود. متاسفانه هنوز بسياري از شركت ها اصرار به استفاده ازكارت هاي بانكي براي تبليغات و وفادار كردن مشتري دارند. وی گفت: خوشبختانه دركشور ما درصد زيادي از مردم ازگوشي هاي هوشمند استفاده مي كنند كه بستر بسيار مناسبي براي بازاريابي وتبليغات است. يكي ازمشكلات مجموعه هاي كسب و كاري اين است كه جوايز قابل توجهي براي درصد بالايي ازمشتريان وفادارشان ندارند. علی ربایی، تحليلگر و متخصص کلان داده ها در صنايع مخابراتي و شهر هوشمند و رهبر بخش اس يو ال مايكروسافت نیز در این همایش، درباره روند مديريت بازاريابي امروزي سخن گفت و افزود: امروزه ما براي همه چيز به صورت سازماندهي شده نرم افزاري داريم كه مي تواند به صورت مستقيم اطلاعاتي در موارد مختلف را به ما بدهد. داده هاي حجمي تنها براي عكس گرفتن و گذاشتن روي اينستاگرام نيست و مي توان از آن استفاده هاي بيشتري هم كرد.
    وی افزود: مثلا سازمان ها برنامه هايي را طراحي كرده اند كه مشتري ها بدون نياز به سيستم پيچيده اي مي توانند وارد وب سايت مجموعه شوند و با آن ارتباط موثر برقرار كنند و در روند كلي آن سازمان به طور مستقيم شريك باشند. اينكه وقتي مشتري وارد اين وب سايت مي شود با چه تن صدايي صحبت كرده و چه احساسي داشته به كجاها سر زده و چه چيزهايي را خريداري كرده و درنهايت از خريدش چه احساسي داشته مي تواند به راحتي ثبت شود.  اينكه آيا آنقدر از خريدش راضي يا ناراضي بوده كه آن را در شبكه هاي اجتماعي منتشر كند يا نه را مي توان با اين ديتابيس ها ذخيره كرد. النا نامچیک مدیر برنامه‎های وفاداری مشتریان دربانک مسکو و رییس برنامه وفاداری وبازاریابی فروشگاه های زنجیره ای X5 (بزرگ ترین گروه خرده فروشی روسیه) نیز در این مراسم به اهمیت تجربه مشتری در وفادارسازی مشتریان و همچنین مکانیزم های برنامه های وفاداری دربانک مسکو و پست روسیه و همچنین برخی بررسی های موردی درخصوص کسب وکارهای خرده فروشی پرداخت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی