fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 63985
    تاریخ انتشار : 10 آذر 1393 11:57
    تعداد بازدید : 597

    تاثیر حضور نمایندگی های رسمی در ایران

    در یکی دو سال اخیر شاهد رشد دفاتر نمایندگی های برندهای خارجی که بیشتر شرکت های واقع در آسیای جنوب شرقی را شامل می شوند هستیم.

    خبرگزاری فارس- این اتفاق پیامدهای خوبی برای مصرف کنندگان ایرانی دارد که می توان در این میان از ارایه واقعی خدمات پس از فروش، سهولت تامین قطعات تعمیری، رشد شرکت های کوچک ایرانی، پایان گرانی های مقعطی به بهانه کمبود کالا و کاهش عرضه کالاهای تقلبی اشاره کرد.
    یک فعال بازار، در این زمینه با اشاره به تاثیر ورود دفاتر رسمی شرک های خارجی حوزه IT به بازار ایران گفت : اریه خدمات پس از فروش و سهولت تامین قطعات از مهم ترین تاثیرات ورود به شرکت های خارجی به ایران خواهد بود.
    این فعال بازار IT افزود، در صورت حضور شرکت های مطرح و بزرگ خارجی در ایران شرکت های ایرانی باید برای رقابت با آنها و دوام در بازار، بزرگ شوند. زیرا در آن شرایط شرکت های کوچک ایرانی با وضعیت فعلی نامناسب ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی جایی در بازار نخواهند داشت.
    برای مثال در حال حاضر شرکت های گارانتی کننده به ویژه در حوزه موبایل به بهانه نداشتن قطعه از ارایه قطعه اصل و با کیفیت به مشتری خودداری می کنند. در حالیکه قطعه را در اختیار دارند، اما در استفاده از قطعه حساسیت به خرج می دهند.
    از سوی دیگر، در شرایط جدید بهانه برای گران شدن مقطعی کالا به دلیل کمبود جنس در بازار از بین خواهد رفت.
    به گفته این فعال بازار، همچنین به دلیل دایر شدن دفاتر رسمی این شرکت ها در ایران ورود کالای تقلبی به بازار ایرا کاهش خواهد یافت.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :