fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 64011
    تاریخ انتشار : 10 آذر 1393 12:32
    تعداد بازدید : 826

    نوجوانان بعد از خروج از فیس بوک به تامبلر پیوستند

    این روزها فیس بوک دیگر بر و بیای گذشته را ندارد و خیلی از اعضای فعال و نوجوان خود را از دست داده است. اینکه نوجوانان به چه دلیل از این شبکه اجتماعی روی گردان شده اند، خود موضوع قابل بحثی است، اما نکته ای که این وسط مهم است، این است که نوجوانان بعد از فیس بوک بیشتر از همه به تامبلر روی آورده اند.


    Independent-  از نظر نوجوانان، فیس بوک دیگر جذابیت خود را از دست داده و به یک شبکه اجتماعی خسته کننده تبدیل شده است. اما در عوض شبکه هایی چون تامبلر، پینترست و اینستگرام فضای جدید فعالیت های نوجوانان شده اند.   براساس گزارش گلوبال وب ایندکس که از تحلیل یک تحقیق به دست آمده، سرویس تامبلر در میان سایر سرویس ها رشد قابل توجهی را در شش ماه اخیر به خود دیده است. چنانکه تعداد کاربران تامبلر در شش ماه اخیر بیش از ۱۲۰ درصد رشد کرده است. پس از تامبلر، اینستگرام و پینترست قرار دارند که در ماه های اخیر بیشترین رشد را از آن خود کرده اند.
    در میان اپلیکیشن های ارتباطی مورد استفاده نیز اسنپ چت از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی ۵۶ درصد رشد کرده است. فیس بوک مسنجر نیز هر یک شاهد رشدی ۵۰ درصدی بوده اند. فیس بوک تنها سرویس اجتماعی است که در میان کاربران ۱۴ تا ۲۴ سال شاهد کاهش کاربران فعال بوده است. دو سوم از کاربران نوجوان فیس بوک به این موضوع اشاره کرده اند که دیگر مثل گذشته به صورت فعال از فیس بوک استفاده نمی کنند.  کاربران مورد نظر فیس بوک را ترک نکرده اند، بلکه دیگر همچون گذشته به صورت فعال این سرویس اجتماعی را مورد استفاده قرار نمی دهند. در کنار کاهش استفاده از فیس بوک به میزان 5 دهم درصد، سایر شبکه های اجتماعی چون گوگل پلاس شاهد رشد بوده اند. حدود ۳۷ درصد از کاربران فیس بوک در سایر سنین و ۵۰ درصد از نوجوانان، این شبکه اجتماعی را خسته کننده خوانده اند. شمار دیگری از کاربران نیز اعلام کرده اند که از فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی بسیار کمتر از گذشته استفاده می کنند، چراکه این سرویس ها دیگر مثل سابق جذاب نیستند.  جالب است بدانید که ۱۵ درصد از نوجوانان دلیل عدم استفاده از فیس بوک را حضور والدین شان در این شبکه اجتماعی عنوان کرده اند. البته ناگفته نماند که فیس بوک همچنان به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی مطرح است و بیش از ۴۰ درصد از افراد مورد بررسی در این تحقیق، از فیس بوک استفاده می کنند. ۲۰ درصد از افراد شرکت کننده در این طرح نیز از یوتیوب استفاده می کنند، که این موضوع یوتیوب را در رتبه دوم پس از فیس بوک قرار داده است.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی
    تصویر امنیتی :