fanavaran
آخرین اخبار
   
    کد خبر : 7375
    تاریخ انتشار : 27 اسفند 1390 9:18
    تعداد بازدید : 409

    ادامه بی‌قانونی اپراتورها در ارسال پیامک

    مشترکان حق شکایت دارند

    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان جزو مقررات تکمیلی پروانه اپراتورهای موبایل است و در صورت اجرایی نکردن آن، مشترکان می توانند شکایت خود را اعلام کنند.

    خبرگزاری مهر- با گذشت بیش از 5/1 ماه از ابلاغ مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان شواهد نشان می‌دهد که همچنان مشترکان موبایل اپراتورهای اول و دوم همچنان روزانه تعداد بی‌شماری پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می‌کنند و این در حالی است، مسوولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این گفته بودند، اپراتورهای موبایل نسبت به ارسال پیامک برای تایید موافقت مشترکان اقدام کرده‌اند.
    لطف الله سبوحی، معاون سازمان رگولاتوری با بیان اینکه این اپراتورها با ارسال پیامک تنها به برخی از مشترکان خود تایید و یا فقدان موافقت دریافت این پیامک‌ها را سوال کرده‌اند، گفت: مصوبه ممنوعیت پیامک‌های تبلیغاتی، خبری و اطلاع رسانی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و لازم‌الاجراست؛ این مصوبه حتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب و ابلاغ شده است و طبیعتا براساس مفاد پروانه اپراتورهای موبایل جزو مقررات تکمیلی خواهد بود که باید اجرایی شود.
    وی با تاکید براینکه عدم اجرای این مصوبه حتی می‌تواند منجر به جریمه اپراتورهای موبایل شود، گفت: عملکرد اپراتورها در خصوص اجرای این مصوبه ثبت و ضبط خواهد شد و این اپراتورهای موبایل باید پاسخگوی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند و در نهایت نیز گزارش عملکرد اپراتورها در مورد این مصوبه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارایه خواهد شد.
    معاون سازمان رگولاتوری شکایت از اپراتورهای موبایل را در مورد مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی حق مسلم مشترکان موبایل عنوان کرد و گفت: مشترکان شکایت خود را در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و در سامانه این سازمان ثبت کنند تا رگولاتوری نسبت به بررسی آن اقدام کند.
    وی با بیان اینکه مصوبه عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خبری و اطلاع رسانی مقرراتی است که رگولاتوری بر اجرای آن اصرار دارد و کمیسیون تنظیم مقررات نیز به آن تاکید کرده که به عنوان مقررات باید حتما اجرا شود و گفت: متاسفانه اپراتورهای تلفن همراه علاوه بر شعارهایی که برای رعایت حقوق مشتری می‌دهند اما نسبت به اجرای این موضوع که از جمله حقوق مسلم مشترکان‌شان است، همکاری‌های لازم را به کار نگرفته‌اند.


    نظر شما



    نمایش غیر عمومی