۰

11 هشدار امنیتی بانک مرکزی درباره پرداخت های الکترونیکی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۷
11 هشدار امنیتی بانک مرکزی درباره پرداخت های الکترونیکی

آیتیمن - بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به استفاده قابل توجه از کارت های بانکی، پیش بینی می شود که جرایم و کلاهبرداری های مرتبط با «خدمات پرداخت الکترونیکی» نیز افزایش یابند. بر این مبنا ضروری است تا دارندگان کارت های پرداخت، ضمن حفظ هوشیاری در استفاده از این خدمات، توصیه های امنیتی لازم را مدنظر قرار دهند.

در این توصیه ها آمده است:

۱- هنگام انجام خرید اینترنتی، پیش از وارد  کردن اطلاعات کارت، از اینکه به «درگاه پرداخت اینترنتی» معتبر هدایت شده اید، اطمینان حاصل کنید. 

۲. برنامک های همراه فراهم کننده خدمات پرداخت را تنها از مراجع معتبر بارگیری، نصب و استفاده  کنید.

۳. از درج اطلاعات کارت خود در کانال ها و گروه های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی یا هر شبکه اجتماعی که توسط بانک یا شاپرک تایید نشده باشند، خودداری کنید.

۴. کارت و رمز کارت خود را تا آنجا که می شود، در اختیار دیگران قرار ندهید. 

۵. خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه های مطمئن انجام دهید. در خرید های اینترنتی به وجود «نماد اعتماد الکترونیک» دقت کنید و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. 

۶. از امنیت رمزهای خود اطمینان یابید. توصیه می شود رمز اول و دوم کارت را به صورت دوره ای تغییر دهید. 

۷. تا آنجا که می توانید از ارائه اطلاعات کارت خود در بستر های ارتباطی پرخطر نظیر؛ تلفن ثابت، پیامک و کد های دستوری *...# (USSD) خودداری کنید. 

۸. از ابزار های شخصی امن برای انجام تراکنش های بانکی استفاده کنید. 

۹. درصورتی که از اینترنت WiFi اماکن عمومی مانند رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز خرید و... استفاده می کنید، تا آنجا که می توانید تراکنش مالی یا خرید اینترنتی انجام ندهید.

۱۰. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا پایانه فروش، از عدم وجود تغییرات/دستکاری یا نصب تجهیزات اضافی غیرمجاز در بخش های مختلف آن اطمینان حاصل  کنید. 

۱۱. تا آنجا که می توانید از مراجعه به دستگا ‏ های خودپردازی که در مکان‏ های تاریک، نقاط خارج از دید و کم رفت وآمد نصب شده اند، خودداری کنید.

 
کد مطلب : ۲۷۰۰۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما