کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای حمایت حقوق افراد موضوع داده

سند «حامد» تدوین شد

مرکز ملی فضای مجازی , 9 مهر 1397 ساعت 5:49

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: سند حامد (حمایت حقوق افراد موضوع داده) برای صیانت از داده‏ ها و حفاظت حقوق آحاد مردم در فضای مجازی تدوین شد.


سعید مهدیون افزود: در سند حامد، حفاظت از داده ‏ها و مدیریت بکارگیری آن در جهت منافع ملی با هدف برخورداری افراد از امنیت، حق حریم خصوصی، حق مالکیت در فضای مجازی در نظر گرفته شده و به برقراری تعادل میان منافع فردی، جمعی و ملی در فضای مجازی تاکید دارد.
معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به وجوه تمایز این سند با مقررات حفاظت از داده ‏ها در اروپا و لایحه صیانت از داده‏ های شخصی در کشور گفت: خدمات‏ دهندگان عمومی در سند حامد تفکیک شده‏ اند و بهره‏ مندی از منافع و جبران خسارت در این سند به عنوان یک حق آمده است.
وی تاکید کرد: در این سند، رعایت حقوق افراد و اصول بکارگیری داده‏ ها، رعایت دستورالعمل‏ ها، ضوابط و مقررات مرتبط با بکارگیری داده‏ ها و آئین‏ نامه الزامات بکارگیری داده‏ ها و همچنین داده ‏های خاص پیش‏ بینی شده که نسبت به سایر قوانین و لوایح در آن، شرایط عام‏ تر و بیشتری برای حفاظت و حمایت از افراد و داده‏ های افراد در فضای مجازی درنظر گرفته شده است.


کد مطلب: 270111

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/270111/سند-حامد-تدوین

ITMen
  https://www.itmen.ir