۰

افزایش 30 درصدی هزینه تعمیر و سرویس ماشین های اداری

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
افزایش 30 درصدی هزینه تعمیر و سرویس ماشین های اداری
آیتی‌من - بررسی های بازاری گویای این موضوع است که اگرچه در بازار کالاهای کامپیوتری، صوتی و تصویری و ... با کاهش چشمگیر حجم تقاضا مواجه هستیم؛ بازار مواد مصرفی ماشین های اداری از کاغذ در ابعاد مختلف گرفته تا کارتریج و رول فکس با رونقی نسبی مواجه شده است.
فعالان بازار البته می گویند که رونق بازار در حد سال های قبل نیست؛ اما از زمان بازگشایی دانشگاه ها و مدارس شاهد رشد تقاضا برای کارتریج و کاغذ بودیم.
این در حالی است که مواد مصرفی ماشین های اداری در تمام ایام سال مشتریان بسیاری دارد و شرکت های خصوصی و دولتی، آموزشگاه ها و... از مخاطبان چهارفصل این بازار هستند. نکته جالب این است که خریداران مواد مصرفی بیشتر به سراغ نمونه های شارژی و طرح می روند و کمتر پیش می آید که خریداران به سراغ نمونه های وطنی بروند. فعالان بازار علت این موضوع را قیمت بالای کارتریج های ایرانی در مقایسه با نمونه های طرح و شارژی عنوان کردند. علیان یکی از فعالان بازار مواد مصرفی ماشین های اداری در این باره می گوید: در بازار مواد مصرفی ماشین های اداری، تقاضا روی کارتریج های طرح است و حتی نمونه های اوریجینال وارداتی هیچ مشتری در بازار ندارند. وی افزود: ماشین های اداری مانند انواع چاپگر و دستگاه های چندمنظوره و ... هم بازاری بی رونق دارند و می توان گفت که میزان تقاضا برای این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود 50 درصد کاهش یافته است. چرا که در شرایط فعلی شخصی برای خرید اقدام نمی کند. وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه سرویس دستگاه های اداری گفت: در پی افزایش قیمت دستگاه ها، قطعات تعمیری و همچنین مواد مصرفی، هزینه سرویس دهی این دستگاه ها نیز افزایش یافته است. وی میزان این افزایش قیمت را در حدود 30 درصد اعلام و در مورد برخی از دستگاه ها در حدود 50 درصد اعلام کرد.
فعالان بازار مواد مصرفی ماشین های اداری می گویند: با توجه به اینکه این بازار همچنان مخاطبان خود را دارد، برخی از فعالان بازارهای کالاهای کامپیوتری وارد این حوزه شده اند. کارشناسان نیز می گویند: در هر حال نیاز بازار به مواد مصرفی ماشین های اداری این بازار را سرپا نگه داشته است؛ اما در صورت افزایش چشمگیر قیمت ها دور نیست زمانی که در این بازار نیز شاهد بروز رکود شدید باشیم.
کد مطلب : ۲۷۰۱۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما