۰

آدام موسری رییس جدید اینستاگرام می شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۲
آدام موسری رییس جدید اینستاگرام می شود
آیتی‌من - آدام موسری کار خود در شبکه های اجتماعی را در سال 2008 به عنوان طراح محصول آغاز کرد و ۱۰ سال است در همین حوزه فعالیت دارد. او پیش از آنکه به مدیریت اینستاگرام برگزیده شود، نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی بود. حتی پیش تر نیز معاونت بخش اخبار و تیم رابط کاربری فیس بوک را بر عهده داشت. 
کوین سیسترام و مایک کریگر دو بنیانگذار اینستاگرام که هفته گذشته استعفا داده اند در مورد این نصب موسری اظهار نظر کردند و گفتند: ما خوشحالیم که رهبری شبکه اجتماعی خود را به فردی می گذاریم که سابقه زیادی در طراحی دارد و می تواند روی سادگی و هنر این پلت فرم تمرکز کند. علاوه بر این او اهمیت وجود انجمن های عمومی را عمیقا درک می کند. این اصول و ارزش ها از ابتدا برای اینستاگرام اهمیت زیادی داشت و خوشحالیم که فردی لایق قرار است روشمان را در این شبکه اجتماعی ادامه دهد.
در پست وبلاگ اینستاگرام آمده است که موسری سرپرست تمام بخش های کسب وکار این مجموعه خواهد بود و تیم اجرایی کاملا جدیدی را انتخاب خواهد کرد. البته قرار است روند فعالیت کاری خود را به کریس کاکس، سرپرست محصولات فیس بوک گزارش دهد. از نظر کارشناسان او منطقی ترین گزینه برای هدایت اینستاگرام به شمار می رود چراکه تجربه زیادی در هدایت فیس بوک کسب کرده و با مخاطبان جوان نیز آشناست. به همین دلیل می تواند به راحتی از ظرفیت های این شبکه اجتماعی استفاده و آن را به بازاری مناسب برای تبلیغ محصول تبدیل کند.
با این حال به نظر می رسد که با روی کار آمدن موسری و استعفای بنیانگذاران اینستاگرام، زوکربرگ و رییس جدید در کنار هم نحوه عملکرد این شبکه اجتماعی را کنترل خواهند کرد و یکپارچگی بیشتری را از این پس میان این دو شبکه اجتماعی شاهد خواهیم بود. 

 بنیانگذاران چرا استعفا کردند؟
نیویورک تایمز هفته گذشته بعد از استعفای کوین سیستروم و مایک کریگر در گزارشی علت استعفای این دو نفر را تنش بین این دو نفر و فیس بوک اعلام کرد. بعد از آن، بلومبرگ بر اختلافات سیستروم و کریگر با زوکربرگ مهر تایید زد و وب سایت ریکود نیز هفته گذشته در گزارشی اختصاصی با اشاره به تصمیم های به خصوصی که موجب ایجاد دشمنی بین دو تیم و دلزدگی بنیانگذاران اینستاگرام شده بود، ابعاد تازه ای از ماجرا را روشن کرد.
به صورت کلی باید گفت که دلیل اصلی کناره گیری سیستروم و کریگر این بود که وعده پلت فرم محبوب اشتراک گذاری تصاویر به حفظ استقلال ظاهرا برآورده نشد. هنگامی که سودآوری هنگفت اینستاگرام را برای فیس بوک در نظر بگیرید، می توانید دریابید که چرا حفظ استقلال محبوب ترین شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر از شرکت مادرش اجتناب ناپذیر بوده است. اما سیستروم و کریگر پیش از آنکه به طرز غیر منتظره ای تصمیم به خروج بگیرند، به مدت ۶ سال موفق به کار در کنار فیس بوک و سودرسانی به هر دو طرف شدند. 
 
کد مطلب : ۲۷۰۱۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما