۰

هفت هکر روس متهم به هک سازمان های آمریکایی شدند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
هفت هکر روس متهم به هک سازمان های آمریکایی شدند
 
دادگستری آمریکا اعلام کرد که هر هفت متهم، از اعضای سرویس اطلاعات خارجی روسیه هستند که زیر نظر ارتش روسیه اداره می شود. سه نفر از آنها در هک کنوانسیون ملی دموکرات ها با هدف به خطر انداختن زیرساخت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مشارکت داشتند. 
این وزراتخانه مدعی شده است که مقامات سرویس اطلاعات خارجی روسیه بعد از افشای کمپین دوپینگ سال 2015 که زیر نظر دولت این کشور انجام شد، به دنبال ضربه زدن به سازمان های مبارزه با دوپینگ، مدیران و ورزشکاران بوده اند. اکانت های این افراد از طریق روش کلاسیک فیشینگ به سرقت رفته است و هکرها حتی توانسته اند به پرونده پزشکی بعضی از ورزشکاران نیز دسترسی پیدا کنند. بعد از دسترسی به این اطلاعات، هکرهایی که خود را عضو یک گروه هکتویسیت (هکرهایی که با هدف اعتراض و مقاصد سیاسی هک می کنند) به نام «فنسی بیرز» می نامیدند، در شبکه های مجازی منتشر شد. 
برای مثال باید گفت که اعضای فنسی بیرز به اطلاعات دونده ای با چهار مدال طلا به نام محمد فرح و پاسپورت بیولوژیک او دست یافته بودند. پاسپورت بیولوژیک در واقع اطلاعات مربوط به خون ورزشکاران است که احتمال دوپینگ را در آنها بررسی می کند. این گروه سپس اطلاعات پروفایل فرح را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد و مدعی شد که او احتمالا دوپینگ کرده است. با استفاده از این متد، هکرها به دنبال منحرف کردن حواس ها از اتهامات مربوط به استفاده از دوپینگ از سوی ورزشکاران روسی و گرفتن انگشت اتهام به سوی دیگر کشورها بودند.
این در حالی است که هلند نیز چهار هکر روس را به اتهام حملات الکترونيک به يک سازمان بين المللي اخراج کرد. وزير دفاع هلند گفت که چهار شهروند روسي سعي در انجام حملات الکترونيک به OPCW داشتند.
وزارت امور خارجه در يک کنفرانس خبري گفت که اين حمله تلاش در روز 13 آوريل انجام شد و افزود که چهار عضو سازمان اطلاعاتي روسيه که مشکوک به دخالت در اين حمله بودند، در همان روز اخراج شدند. او خاطر نشان کرد که چهار نفر از متهمان با گذرنامه هاي ديپلماتيک وارد هلند شده اند.
او تاکيد کرد که این چهار نفر براي خدمات اکتشاف اصلي کار مي کنند. اين وزير ادعا کرد که اطلاعات هلند به وسايل الکترونيک استفاده شده توسط مظنونين دسترسي داشته است. وی گزارش داد که سفير روسيه در هلند، الکساندر شولگن، به منظور بررسي وضعيت در مورد حمله به وزارت امور خارجه هلند احضار شده است. 
هلند تاييد کرده است که مظنونان در حمله سعي کرده اند اطلاعات مربوط به تحقيق در مورد سقوط بوئينگ مالزي (MH17) در خاک اوکراين در سال 2014 را به دست آورند. 
 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۰۲۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما