۰
ثبات نسبی نرخ دلار روی رقم 14 هزار تومان منجر شد

انتظار خریداران کامپیوتر برای کاهش بیشتر قیمت ها

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۲
انتظار خریداران کامپیوتر برای کاهش بیشتر قیمت ها
آیتی‌من - حقیقت این است که کاهش نرخ ارز، اگر چه موجب خوشحالی بسیاری از افرادی که در انتظار این کاهش قیمت بودند شده است، اما این انتظار را نیز ایجاد کرده است که این روند نزولی ادامه یابد و در نتیجه کاهش قیمت دلار تاثیر چندانی بر روند فروش کالاهای مختلف در بازار نداشته است.
این درحالیست که برخی از مدل های جدید از کالاهای کامپیوتری راهی بازار کامپیوتر شده اند و با این حال کسبه به دلیل بی اعتمادی به روند نرخ دلار از عرضه این کالاها به بازار خودداری کرده و همان کالاهای قدیمی را در ویترین ها گذاشته اند.
در این باره کارشناسان می گویند که بی اعتمادی کسبه به تغییرات نرخ دلار تجربی است و این کسبه بارها فریب نوسانات نرخ دلار را خورده اند و حالا نمی خواهند روی سرمایه خود ریسک کنند.
 این درحالیست که تجربه ثابت کرده است که معمولا کسبه بازارهای کامپیوتر چندان تابع جریان نرخ دلار در قیمت گذاری روی کالاها نبوده و در بیشتر موارد هنگام افزایش قیمت دلار آزاد، ناگهان قیمت ها را گران می کنند؛ اما برای کاهش قیمت در مواقعی که نرخ دلار آهنگی نزولی در پیش می گیرد، دست به عصا حرکت می کنند.
کارشناسان می گویند تا زمانی که عرضه در بازار افزایش نیابد نمی توان گفت که کاهش نرخ دلار تاثیر مثبتی بر بازار گذاشته و از سوی دیگر خریداران هم منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند. به این ترتیب رونق همچنان از بازار کالاهای کامپیوتری دور است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۲۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما