۰

فراخوان پروانه اپراتور ماهواره ای صادر شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
فراخوان پروانه اپراتور ماهواره ای صادر شد
آیتی‌من - کمیسیون تنظیم مقررات به منظور ایجاد فرصت حضور بخش خصوصی در حوزه خدمات ماهواره ای مخابراتی، حفظ و توسعه منابع مدار-فرکانس، تسریع در توسعه بازار خدمات ماهواره ای سراسر کشور از طریق اپراتورهای ماهواره ای مخابراتی و حرکت در جهت حذف وابستگی کشور در حوزه ارتباطات ماهواره ای مخابراتی، «اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور ماهواره ای مخابراتی» را در جلسه شماره ۲۷۹ به تاریخ 11 شهریور 97 تصویب کرده است. 

بر همین اساس، از کلیه مجموعه های فعال و توانمند در حوزه ارتباطات ماهواره ای حایز شرایط لازم برای دریافت پروانه اپراتور ماهواره ای مخابراتی هستند، دعوت شده تا نسبت به ارائه درخواست رسمی اقدام کنند.براساس این گزارش، موضوع فراخوان به این ترتیب است: شبکه ارتباطات ماهواره ای شامل بخش های فضایی مشتمل بر تمام يا قسمتی از یک یا چند ماهواره که در موقعیت های مداری مشخص قرار دارند، بخش های زمینی مشتمل بر TT&C ،SCC، MCC، هاب و دروازه که کنترل و مدیریت محموله و پلتفرم ماهواره را بر عهده دارند و پايانه‏ های ثابت و سيار مرتبط است.

همچنین خدمات موضوع پروانه نیز توزیع و فروش پهنای باند ماهواره های در اختیار، ایجاد شبکه های اختصاصی و ارایه هرگونه خدمات ارتباطي و انتقال داده از قبیل خدمات ثابت و سیار ماهواره ای، ایجاد دسترسی به اینترنت پر سرعت، ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، ارایه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش ‏افزوده و ارایه خدمات پخش همگانی ماهواره ای در چارچوب قوانین و مقررات کشور در شبکه موضوع پروانه عنوان شده است. حق امتیاز صدور پروانه تا پایان سال 98 به میزان نود (90) میلیارد ریال تعیین شده است که در زمان صدور پروانه اخذ خواهد شد.

همچنین درصد تسهیم درآمد خدمات موضوع پروانه برای خدمات عمده فروشی سه درصد تعیین می شود. درصورتی که دارنده پروانه طبق تایید سازمان فضایی ایران، موفق به ثبت و قراردادن ماهواره در موقعیت مداری به نام کشور شود از یک درصد کاهش در تسهیم درآمد و درصورتی که از تولیدات و توانمندی های داخلی در خصوص ساخت، حمل و پرتاب ماهواره استفاده کند، تا یک درصد کاهش دیگر به تشخیص سازمان فضایی در مبالغ تسهیم درآمد بهره مند خواهد شد.

این پروانه 15 سال اعتبار دارد و البته دارنده موافقت اصولی از تاریخ صدور موافقت اصولی 18 ماه فرصت دارد نسبت به تامین ظرفیت ماهواره و اخذ پروانه اقدام کند.

 
کد مطلب : ۲۷۰۳۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما