۰
ASUS Prime A320M-C R2.0

بهترین جایگزین برای مادربرد های میانرده اینتل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۳
بهترین جایگزین برای مادربرد های میانرده اینتل

 آی‌تی‌من  - زمان عرضه چیپ ست و پردازنده های سری 100 اینتل، نقطه عطفی در دنیای سخت افزار بود. همانطور که می دانید این چیپست اولین نسلی بود که پردازنده ها با رم های پرسرعت DDR4 عرضه شدند و در همه رده های کاربری، انقلابی به پا شد. برای سگمنت میان رده و رده پایین، استفاده از فناوری های جدید مانند درایوهای پرسرعت M.2 در کنار رم های DDR4، کارایی را به طور چشمگیری افزایش می داد و سلطه اینتل در این رده بیش از 4 سال ادامه داشت. 

در حال حاضر بر اساس خبرهایی که از شرکت های سازنده سخت افزار به بیرون درز پیدا می کند، اینتل در تامین پردازنده های رده پایین و چیپ ست محبوب H110 با مشکل روبرو شده و قصد بازنشسته کردن این چیپست و معرفی نسل های جدیدتر را دارد که این امر منجر به تنش در بازار جهانی شده و مادربرد و پردازنده های این نسل اینتل به طور چشمگیری افزایش قیمت داشته اند. از نگاه کاربر، این افزایش قیمت به صرفه نخواهد بود و نتیجه آن هزینه بیشتر برای یک سیستم رده پایین است. 

اما چاره کار چیست؟ بی شک موفقیت های رقیب دیرین اینتل یعنی شرکت AMD را به یاد دارید. برگ برنده و تنها شانس سگمنت میان رده، استفاده از مادربردهای رده پایین AMD است. 

در زمان معرفی مادربردهای سری 300 شرکت AMD، کسی فکر نمی کرد که قدرت پردازنده های سری Ryzen در حدی باشد که اینتل را مجبور به واکنش کند. حال که حدود 2 سال از معرفی اولین نسل Ryzen می گذرد، درک قدرت سیستم های خوش قیمت بر پایه AMD بر همه روشن شده و حال با اتفاق های جاری، چیپست A320 از AMD جایگزین شایسته و قدرتمند نسل ششم اینتل خواهد بود.

در بین انبوهی از مادربردهای سری A320 ایسوس مانند مادربردهای  EX–A320M–GAMING، PRIME A320M–A، PRIME A320M–E، PRIME A320M–K و  PRIME A320M–C R.2 از دیدگاه تجاری و صنعتی، زمانی که قیمت و بودجه حرف اول را در تعیین مشخصات سیستم می زند، ارزشمند ترین مادربرد، Prime A320M–C R.2 خواهد بود. 

با داشتن رابط های کامل USB از نسل دوم تا جدیدترین آن یعنی USB 3.1 در کنار رابط های قدیمی مانند COM و LPT، به همراه تجهیز  به درگاه های M.2 و پشتیبانی از NVMe و خروجی تصویر با سه حالت HDMI، DVI–D و VGA، تمام نیازهای یک سیستم را برای امور روزمره رفع خواهد کرد. در برخی مشاغل، دستگاه های قدیمی مبتنی بر رابط PCI نیز وجود دارد که ایسوس با درنظر گرفتن یک اسلات PCI مجزا، امکان نصب و استفاده از همه سخت افزارها را با رابط های مختلف امکان پذیر ساخته است.

دوام و کیفیت رده صنعتی این مادربرد نیز با داشتن لیست بلند بالایی از قطعات سازگار مانند انواع حافظه، دیسک، پردازنده (QVL List) بهترین جایگزین برای مادربردهای میانرده و رده پایین اینتل در حال حاضر تبدیل شده است.

مادربردهای سری AMD ایسوس را فقط با گارانتی شرکت ماتریس در کشور بخواهید. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۳۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما