۰

تغییر الگوی سرمایه گذاری روی استارت‎آپ ها در جیتکس ۲۰۱۸

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲
تغییر الگوی سرمایه گذاری روی استارت‎آپ ها در جیتکس ۲۰۱۸
آیتی‌من - یکی از حوزه هایی که در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۸ دبی بسیار مورد توجه استارت‎آپ ها و حتی سرمایه گذاران قرار گرفته، پلتفرم سرمایه گذاری غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاکچین است.
این پلتفرم در اصل یک نرم افزار بلاکچین است که امکان سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران و جذب سرمایه توسط تیم های استارت‎آپی را به صورت غیرمتمرکز فراهم کرده است. به گفته برخی از بازدیدکنندگان، این اولین VC غیرمتمرکز است که به همه این امکان را می دهد که بدون دخالت واسطه ها، طرح های استارت‎آپی را مشاهده کنند، به صورت امن روی آنها سرمایه گذاری کنند و از منافع آنها نیز منتفع شوند. استارت‎آپ ها نیز می توانند با اطمینان از یک فرآیند منطقی و روشن، جذب سرمایه کنند و بدون نگرانی بابت دریافت پول و خدمات، از پایگاه مشتریان عمده این پلتفرم به عنوان مشتریان اولیه، استفاده کنند.
«ویجای» که به نمایندگی از یک مجموعه سرمایه گذار آمریکایی–اماراتی در جیتکس ۲۰۱۸ دبی حضور فعال دارد در خصوص پلتفرم GlobalVC و سایر پلتفرم های مشابه گفت: از مزایای استفاده از فناوری بلاکچین در حوزه سرمایه گذاری که باعث ناکارآمدی سایر نهادهای سرمایه گذاری متمرکز می شود می توان به هزینه پایین بررسی و مدیریت طرح ها، شفافیت بالا و عدم امکان دخالت سلیقه برخی مدیران در تصمیم گیری، غیرمتمرکز بودن و جهانی بودن این پلتفرم ها و ارائه اطلاعات دقیق و بدون امکان دستکاری جهت سهولت و شفافیت در جذب سرمایه و همچنین فرآیندهای شفاف و مبتنی بر خرد جمعی اشاره کرد.
به گفته وی، این مجموعه سرمایه گذاری سعی دارد تا با تکیه بر فناوری بلاکچین نقش معاملات پولی در استارت‎آپ ها را کمرنگ تر کرده و بدون توجه به مناقشات سیاسی فضای سرمایه گذاری در جهان را رشد دهد.
ویجای در ادامه توضیح می دهد که در این مدل سرمایه گذاری در ازای پول دریافتی، توکن سهام ارایه می شود که کلیه حقوق سهام را داراست و بر بستر بلاکچین که یک بستر امن است، ذخیره می شود. همچنین قرارداد حقوقی در جهان واقعی نیز با استارت‎آپ منعقد می شود و بر بستر بلاکچین، ذخیره خواهد شد.
او در توضیحات بیشتر ادامه می دهد: هر سرمایه گذار و استارت‎آپ در ازای کوین های سهامی خود، کوین های اشتراک دریافت می کند که می تواند آنها را نقد کرده، به دیگران داده یا با استارت‎آپ های دیگر، معاوضه کند.
 
کد مطلب : ۲۷۰۳۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما