۰
درخواست اپل از بلومبرگ:

ماجرای جاسوسی چینی ها را کش ندهید!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
ماجرای جاسوسی چینی ها را کش ندهید!
حدود دو هفته پیش، نشریه بلومبرگ گزارشی جنجالی منتشر کرد و مدعی شده در سال 2015، دولت چین موفق شده تراشه جاسوسی بسیار کوچکی در مادربوردهای سرورهای مونتاژ شده توسط شرکت سوپرمیکرو قرار دهد. این مادربوردهای سرور در مراکز داده و زیرساخت شبکه شرکت های اپل و آمازون و بخش های دولتی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفتند. 
تیم کوک در گفت وگو با سایت BuzzFeed اعلام کرد که از ابتدای شروع تحقیقات نشریه بلومبرگ، همکاری های لازم را با این خبرگزاری داشته است و چندین بار مدارک و مستندات لازم را در اختیار آنها قرار داده تا نشان دهد که چنین داستانی حقیقت ندارد. 
وی همچنین گفت: برای ما کاملا روشن بوده که چنین اتفاقی نیفتاده است و ما بارها به بلومبرگ و مدیران این نشریه این موضوع را گوشزد کردیم. 
وی ادعا کرد که بارها و برای چندین بار تمام ایمیل ها، سوابق مالی و نامه نگاری ها، مراکز داده و سخت افزارهای مظنون، سوابق حمل و نقل و اسناد دیگر را بررسی کردیم و هر بار به یک نتیجه رسیدیم؛ هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است و این داستان حقیقت ندارد.
البته ناگفته نماند که فقط این اپل نیست که درگیر این ماجرا شده است. آمازون نیز یکی دیگر از شرکت های فناوری درگیر این ماجراست که آن هم ادعای بلومبرگ را در مورد جاسوسی دولت چین از طریق نفوذ به سرورها و مراکز داده این شرکت را رد کرده است. 
در همین راستا نیز یک مقام وزارت امنیت داخلی امریکا و همینطور یک مقام ارشد آژانس امنیت ملی امریکا  نیز اظهار کردند با بررسی گسترده منابعی که در اختیار دارن،د نمی توانند صحت گزارش بلومبرگ را تایید کنند.

 
مرجع : Ars Technica
کد مطلب : ۲۷۰۳۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما