۰

توقف پروژه اتوبوس خودران کودکان در امریکا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴
توقف پروژه اتوبوس خودران کودکان در امریکا
آیتی‌من - شرکت ترنسدو (Transdev) در آمریکای شمالی قرار بود که نسل دوم اتوبوس های خودران مخصوص بچه مدرسه ای ها را تحت عنوان EZ10 طراحی کند. 
اما به نظر می رسد که NHTSA نگرانی های عمده ای در این زمینه دارد که مانع ادامه این پروژه شده است. چنانچه حیدر کینگ، نایب رییس این دپارتمان در یک نشست خبری اعلام کرد: استفاده از یک وسیله نقلیه تست نشده برای حمل و نقل کودکان اقدامی غیرمسوولانه، نامناسب و نقض شرایطی است که ترانسدو تایید کرده است. 
اوایل ماه مارس گذشته، NHTSA تایید کرد که ترانسدو اتوبوس های خودران خود را مورد آزمایش قرار دهد. اما این دپارتمان ادعا می کند که این موافقت نامه هیچ گاه شامل حمل و نقل واقعی کودکان تحت عنوان اتوبوس مدرسه نبوده و ترانسدو هیچ اجازه ای مبنی بر آزمایش این خودروها دریافت نکرده است. 
این دپارتمان همچنین ادعا می کند که اتوبوس های زرد معمولی مدرسه هم با وجودی که سال هاست کار می کنند، باید به طور سخت گیرانه تری باز هم استانداردهای ایمنی کودکان را رعایت کنند. 
این در حالی است که NHTSA بیش از یک ماه طول کشید تا در این مورد پاسخ دهد. ترانسدو در اوایل ماه سپتامبر برنامه های خود را اعلام کرد و حتی یک برنامه تبلیغاتی نیز برای به تصویر کشیدن چشم انداز آینده خود منتشر کرد. در حالی که اتوبوس های این شرکت خودران هستند، اما به این معنی نیست که انسان هیچ دخالتی در آن ندارد. زمانی که اتوبوس در حال حمل دانش آموزان مدرسه ای است، یک اپراتور تا حدودی رانندگی را تحت نظر دارد تا بچه ها با ایمنی بیشتری سفر کنند.  گفتنی است که سرعت این اتوبوس خودران فقط ۸ متر بر ساعت است و قرار بود که بعد از راه اندازی آن و پس دادن آزمایش های لازم، سرعت آن را بالا ببرند. 
جالب است بدانید که ترانسدو تنها شرکتی نیست که تجربه ای در زمینه اتوبوس های مدرسه ای آینده گرا دارد. شرکت های دایملر و گوگل با همکاری هم قصد دارند یک اتوبوس مدرسه برقی، مجهز به وای فای و خودران تولید کنند. 
این در حالی است که فولکس واگن قصد دارد در آینده نزدیک یک خودروی خودران اشتراکی را به عنوان سرویس مدرسه بسازد. این خودرو ظرفیت چهار نفر را دارد. این طرح خودروی اشتراکی Sedric  نام گرفته که در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2017 رونمایی شد. فولکس واگن این طرح اولیه را به عنوان «آینده حمل و نقل شهری» معرفی کرده است. 
به گفته این شرکت، در آینده نه چندان دور والدین می توانند با فشار یک دکمه خودروی سدریک را سفارش دهند. این وسیله نقلیه چهار نفره می تواند سرنشینانش را جلوی در مدرسه پیاده کند. البته سخنگوی فولکس واگن اشاره کرده سدریک در این برند ساخته نمی شود. اما یکی از شاخه های دیگر همین شرکت تولید خودرو را در آینده نزدیک آغاز می کند. در این خودرو هیچ گونه پدال، فرمان یا ترمزی وجود ندارد و به گفته فولکس واگن مسافران برای استفاده از آن نیازی به گواهینامه ندارند.
در این خودرو یک نمایشگر ال ای دی وجود دارد که شیشه جلویی خودرو را می پوشاند و برنامه های تلویزیونی و فیلم برای مسافران نمایش می دهد. همچنین در آن چند فناوری ایمنی از جمله یک نماد LED روی بخش خارجی خودرو که به افراد هشدار می دهد، توقف کنند و برای عبور دانش آموزان منتظر بمانند. علاوه بر آن اطلاعات مفید دیگری برای رانندگان فراهم می کند. 
 
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۰۳۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما