۰
به اتهام کندی عمدی در عملکرد گوشی‌هایشان

ایتالیا اپل و سامسونگ را جریمه کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۲
ایتالیا اپل و سامسونگ را جریمه کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ این حکم علیه تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه، دیگر تولیدکنندگان جهانی را تشویق می کند که در به روز رسانی های سیستم عامل گوشی های قدیمی خود، به فکر کند ساختن عملکرد آنها و در نتیجه وادار کردن کاربران به خرید دستگاه جدیدتر نباشند.
یک تحقیق نشان داد که اپل و سامسونگ ناقض اصول اخلاق منصفانه تجاری هستند. در عملکرد این دو شرکت، به روز رسانی سیستم عامل، باعث اشکالات جدی شده و به طور قابل توجهی عملکرد این گوشی ها را کاهش داده و در نتیجه کاربران مجبور می شدند به فکر جایگزین ساختن گوشی های جدید با گوشی های قبلی خود باشند.
یکی از موارد برجسته اعتراض به اپل در خصوص باتری های لیتیوم تلفن های این شرکت بوده که به نظر می رسد با بروزرسانی سیستم عامل این گوشی ها، عمر این باتری ها ناگهان رو به کاهش می گذارد. این شرکت آمریکایی سال گذشته مجبور به اعتراف درباره عمدی بودن این واقعیت تلخ شد.
شرکت آمریکایی اپل مستقر در کالیفرنیا در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزار رایانه فعالیت می کند. سامسونگ نیز یکی از بزرگ ترین شرکت های خوشه ای کره جنوبی است که تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه دارد و در زمینه ساخت لوازم الکترونیکی فعالیت دارد.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۰۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما