۰

هندی ها در جایگاه نخست مصرف اینترنت موبایل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۷
هندی ها در جایگاه نخست مصرف اینترنت موبایل
آیتی‌من - روزنامه «ایندیا تودی» در گزارشی از کنگرۀ موبایل هند در دهلی نو و به نقل از «موکش آمبانی» ثروتمندترین فرد آسیا و مالک و رئیس شرکت های «ریلاینس» و «جیو» نوشت: هند بزرگترین کشور مصرف کننده داده های تلفن همراه در جهان است و این اتفاق صرفا در چند سال گذشته و در یک دوره زمانی بسیار کوتاه در بازار اطلاعات دیجیتالی این کشور اتفاق افتاده است.


وی گفت این دستاورد بزرگ که درآمد فوق العاده ای برای این کشور به همراه داشته است به علت حضور شرکت معظم «جیو» بوده است که در سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرد و نقشی مهمی در گسترش فناوری ارتباطی 4G در هند داشت و با قیمت های پایینی که ارائه داد، باعث کاهش تعرفۀ اینترنت در هند شد.

در ادامه این گزارش آمده است: هند از رتبه 155 در نفوذ پهنای باند تلفن همراه در دنیا در کمتر از دو سال به رتبۀ اول در مصرف داده های تلفن همراه در جهان دست یافت و این سریع ترین رشد در فناوری 2G، 3G و 4G در جهان است. در این کنگره شرکت هایی چون جیو، ایرتل، نوکیا، اریکسون، سامسونگ و کوالکوم شرکت داشتند و مهم ترین بحث شان فناوری 5G در تلفن همراه بود.

 5G یا همان نسل پنجم شبکه تلفن همراه فناوری فوق پرسرعت اینترنت تلفن همراه است که اجازه می دهد هر کاربر در شلوغ ترین حالت حداقل سرعت 100 مگابیت برثانیه را تجربه کند که چهل برابر سرعت نسل چهارم شبکه تلفن همراه است. 

در پایان این گزارش آمده است که تا سال 2020 هند به شکل کامل تحت پوشش شبکه 4G قرارخواهد گرفت و زیرساخت های 5G نیز آماده خواهد بود. چرا که تلفن های همراه با فناوری اینترنت پرسرعت در هند به طور فزاینده ای در حال گسترش است و فقط در هشت ماه گذشته بیش از 50 میلیون روستایی در هند صاحب گوشی های هوشمند شده اند. در حال حاضر جیو بیش از 250 میلیون مشترک دارد. 

در گزارش دیگر «تایمز آو ایندیا» در روز جمعه، یک شرکت مشاوره اقتصادی هندی با اعتبار بین المللی به نام  «کی پی ام جی» نیز تخمین زد که استفاده از داده های موبایل در هند تا سال 2023 بیش از پنج برابر خواهد شد. در این گزارش آمده است: هند در سال 2018 با داشتن بیش از یک میلیارد نفر کاربر، به دومین بازار بزرگ گوشی های همراه در جهان تبدیل شد که این امر نشان دهنده پیشرفت هند و همچنین رشد سریع اقتصاد دیجیتالی در این کشور است. بر اساس گزارش این شرکت، انتظار می رود مجموع کل پایگاه کاربران گوشی های همراه هوشمند در هند تا سال مالی 2022 به یک میلیارد و 280 میلیون نفر برسد و مصرف داده برای هر کاربر در هر ماه 7 گیگابیت خواهد بود.

این رشد، پایگاه کاربران آنلاین هند را از 225 میلیون نفر در سال 2018، به 550 میلیون نفر تا سال 2023 گسترش خواهد داد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۴۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما