۰
با وجود هشدار کارکنان شرکت

مایکروسافت با پنتاگون همکاری می کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۰
مایکروسافت با پنتاگون همکاری می کند
آیتی‌من -  این بیانیه ای در شرایطی صادر شده است که همواره غول های فناوری به صورت ظاهری اعلام می کنند که به هیچ عنوان دوست ندارند که به سازمان های نظامی دولتی خدمات ارایه دهند و یا اینکه فناوری های خود را برای مقاصد غیرصلح آمیز به این سازمان ها بفروشند. اما بیانیه روز جمعه مایکروسافت نشان می دهد که دره سیلیکون وارد یک رقابت جدید در فروش فناوری های پیشرفته نظامی خواهد شد و احتمالا به زودی جایگزین شدن این فناوری ها به جای جنگجویان آمریکایی خواهیم بود. 
دولت چین دو دو سال گذشته تلاش های بسیاری برای پیشرفت در حوزه های هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی و هوا–فضا داشته است و انتظار می رود که تا یک دهه آینده حرف اول را در جهان در این حوزه ها بزند. از همین رو، پنتاگون و سازمان های نظامی آمریکا به تکاپو افتاده اند تا بتوانند با چین در این زمینه رقابت کنند. 
پنتاگون صریحا از شرکت های فناوری درخواست کرده کشور آمریکا را به فناوری های پیشرفته نظامی مجهز و از خودشان در برابر تهدیدات خارجی دفاع کنند. 

 سیلیکون ولی چند دسته می شود
در این شرایط، غول های فناوری دیدگاه های متفاوتی در این زمینه نشان داده اند. گوگل چند هفته پیش اعلام کرد که نمی خواهد قرارداد چند میلیارد دلاری مشارکت در پروژه «Project Maven» را امضا کند. این پروژه مربوط به بهبود نحوه شناسایی و انتخاب هدف توسط پهپادهای نظامی است. 
آمازون برای همکاری با سازمان های نظامی و ارایه خدمات ابری به شرکت های اطلاعاتی متمایل است و مایکروسافت هم رسما آماده فروش فناوری های مورد نیاز پنتاگون است. 
برخی از شرکت های فناوری مانند اوراکل و مدیرعاملش، از سیاست های گوگل درباره منع فروش فناوری های پیشرفته به پنتاگون انتقاد کردند و این استراتژی را کمک به دولت چین و همکاری مستقیم با این کشور برای تجهیز شدن در برابر آمریکا دانستند.
به طور کلی می توان گفت که آمازون، مایکروسافت و اوراکل در حال همکاری با پنتاگون هستند و فناوری ها و سرویس های خود را به این مرکز نظامی می فروشند، ولی گوگل با مخالفت خود سعی دارد وجهه خود را حفظ کند.
 
مرجع : New York Times
کد مطلب : ۲۷۰۴۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما