۰

رتبه بندی بنگاه ها به تعیین نقشه راه آن ها کمک می کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
رتبه بندی بنگاه ها به تعیین نقشه راه آن ها کمک می کند
پدرام سلطانی بر ضرورت رتبه بندی بنگاه های اقتصادی کشور بر اساس کارآمدی تاکید کرد و مرکز رتبه بندی اتاق ایران را به عنوان رگولاتور بخش خصوصی در توسعه فرهنگ رتبه بندی موثر دانست.

او تاکید کرد: پارلمان بخش خصوصی به عنوان نهادی که آسیب دیده از فضای غیر رقابتی و غیرشفاف در چند دهه گذشته است، اعتقاد دارد در فضای فعلی مهمترین اهرمی که می تواند فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشد، شکل گیری فضای رقابتی است.

سلطانی با تاکید بر کاهش عوامل مخل بر رقابت در کشور افزود: همان طور که گزارش Doing Business این فرصت را به کشورها می دهد تا بر اساس نتایج حاصل در این گزارش سالانه، مسیر اقتصادی خود را توسعه بخشند. باید سطوح دیگری از رقابت را در داخل کشور ایجاد کنیم که نه بر اساس سود و فروش، بلکه بر اساس شاخص هایی باشد که گواه کارآمدی بنگاه اقتصادی است.

سلطانی با تاکید بر ضرورت رتبه بندی بنگاه های اقتصادی در داخل کشور، گفت: در کشورهای پیشرفته که توسعه آن ها معلول ایجاد فضای رقابتی بوده، انواع این رتبه بندی ها در داخل کشورشان وجود دارد. حتی مؤسساتی در جهان فعالیت می کنند که کارشان رتبه بندی اعتباری بنگاه هاست تا نتایج آن ها ملاکی برای ارایه خدمات مختلف از سوی بانک ها و بیمه ها به بنگاه اقتصادی قرار بگیرد.

به اعتقاد سلطانی با انجام رتبه بندی، در واقع نقشه راه اقتصادی بنگاه ها تعیین می شود اما متأسفانه این فرهنگ طی 4 دهه گذشته در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است. نایب رییس اتاق ایران تاکید کرد: با راه اندازی مرکز ملی رتبه بندی در اتاق ایران که در واقع رگولاتور بخش خصوصی است، انتظار می رود تا این فرهنگ در کشور هر چه سریع تر ترویج یابد.

پی نوشت:
دانلود متن کامل گزارش Doing Business 2018

 
کد مطلب : ۲۷۰۴۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما