۰

بازی تمرینی بانک انگلیس برای آزمون مقاومت سیستم های مالی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۲۲
بازی تمرینی بانک انگلیس برای آزمون مقاومت سیستم های مالی
آیتی‌من - علاوه بر بانک انگلیس، خزانه داری، مقامات تنظیم مقررات مالی شهری و نهاد اقتصاد و تجارت، نزدیک به 40 شرکت نیز در این برنامه تمرینی داوطلبانه شرکت کردند. بانک انگلیس هر دو سال  یک بار، حملات به سیستم های مالی را شبیه سازی می کند تا نقاط ضعف بانک ها و سایر نهادهای مالی را در مواجهه با حملات سایبری بزرگ را شناسایی کند. توان شرکت ها و سازمان ها در ارتباط با یکدیگر در زمان های حمله نیز در این آزمون ها بررسی می شود.

آزمون روز جمعه را این بانک با اطلاعاتی که از مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس دریافت کرده بود، ترتیب داد. بر اساس گزارش ها در ماه های اخیر مواردی از نشت اطلاعات حساس از درون سیستم های مالی دیده شده که نشان دهنده آسیب پذیری این سیستم ها در برابر حملات سایبری است.

در ابتدای سال جاری میلادی، شرکت دیکسونز کارفون اعلام کرد که موفق  به شناسایی دسترسی غیر مجاز به داده های 10 میلیون مشتری اش شده که شامل نام، آدرس و نشانی پست الکترونیکی بوده است. این خرده فروشی لوازم الکترونیکی همچنین از دسترسی هکرها به اطلاعات کارت 9.5 میلیون مشتری اش خبر داد که البته عمده آنها به دلیل استفاده از فناوری های امنیتی مثل CVV قابل سواستفاده مالی نبوده است. از سوی دیگر شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز در ماه های سپتامبر و اکتبر با دو حمله سایبری به وب سایتش مواجه شد که در نتیجه آن، اطلاعات کارت های بانکی 185 هزار مشتری این شرکت به سرقت رفت و مشخصات 77 هزار مشتری به همراه سابقه پرداخت های شان لو رفت.

 
کد مطلب : ۲۷۰۵۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما