۰
رییس مرکز موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد:

1800 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بنیان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۴
1800 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت های دانش بنیان
آیتی‌من - محمد صاحبکار، رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان در مورد تفاهم سه جانبه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی گفت: در راستای اجرای برنامه اشتغالزایی ذیل تبصره 18 قانون بودجه سال 1397، بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات از طریق بانک های عامل در اختیار شرکت ها و موسسات دانش بنیان قرار می گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: در راستای تفاهم صورت گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی، بخشی از منابع این صندوق از طریق بانک های عامل به صورت تسهیلات با نرخ های 10 و 12 درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

صاحبکار گفت: این منابع در قالب تسهیلات ایجاد و سرمایه در گردش و در راستای فعالیت های دانش بنیان شرکت ها در اختیار آن ها قرار می گیرد. همچنین نرخ سود این تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان در حوزه های آب و کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست 10 درصد و برای حوزه صنعت و معدن 12 درصد است.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری شرکت های دانش بنیان از این منابع برای توسعه فعالیت های نوآورانه و فناورانه خود گفت: شرکت های دانش بنیان برای استفاده از این منابع می توانند در گام اول به بانک های عامل مراجعه کنند و پس از تشکیل پرونده و ارایه طرح توجیهی و اعتبارسنجی توسط بانک، در گام دوم  استعلامی از سوی شعبه بانک از معاونت علمی و فناوری انجام می شود تا از دانش بنیان بودن طرح موردنظر اطمینان حاصل شود. 

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در پایان اعلام کرد: شرکت های دانش بنیان برای استفاده از این تسهیلات می توانند به شعب مختلف بانک های ملی ایران، کشاورزی، صنعت و معدن، صادرات، سپه، رفاه کارگران، توسعه صادرات، توسعه تعاون، تجارت، پست بانک، پارسیان و آینده مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره مند شوند.

اطلاعات تفصیلی این فرآیند روی سامانه daneshbonyan.isti.ir قرار دارد.
 
کد مطلب : ۲۷۰۵۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما