۰
سامانه رجیستری به مالکان گوشی‌های تعمیری هشدار داد

شناسه IMEI نباید تغییر کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶
شناسه IMEI نباید تغییر کند
آیتی‌من -  این سامانه در اطلاعیه ای با تاکید براینکه شناسه IMEI گوشی موبایل نباید پس از تعمیرات تغییر کند، اعلام کرد: تعمیرکاران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که شناسه IMEI گوشی موبایل تحت هیچ عنوان پس از ارایه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری نباید تغییر کند.

چنانچه به هر دلیلی شناسه IMEI گوشی موبایل پس از ارایه خدمات تغییر کرد، شخص تعمیرکار باید شناسه IMEI اصلی تلفن همراه را که روی جعبه یا بدنه گوشی درج شده است، مجددا روی گوشی بارگذاری کند.

به مالکان گوشی تعمیری نیز توصیه شده است که در هنگام تحویل گوشی باید با شماره گیری *#۰۶#  و مشاهده شناسه و تطابق آن با شناسه درج شده روی جعبه، از عدم تغییر شناسه اطمینان حاصل کنند.

با اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل از آذرماه سال گذشته تاکنون، ثبت و فعالسازی گوشی موبایل و سیم کارت در شبکه ارتباطی کشور، تنها با ارایه کدشناسه IMEI گوشی ممکن است.

انتقال مالکیت در تمامی روش ها از جمله کد #7777*، اپلیکیشن و سایت همتا، انتقال به صورت غیرمستقیم و با تایید خریدار انجام می شود و روش قبلی که شناسه گوشی مستقیم از مالکیت سیمکارت فروشنده خارج و به مالکیت خریدار در می آمد متوقف شده است.

پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می آید.

فرآیند انتقال مالکیت برای واگذاری گوشی و خرید گوشی دست دوم ضروری است و افراد زیادی با این فرآیند درگیر می شوند.

چند راه برای انتقال مالکیت وجود دارد که شامل کد دستوری ستاره 7777 مربع، اپلیکیشن و سایت همتا است که ماحصل تمامی این روش ها نیز یکسان است؛ اما از آنجا که در گذشته در روش عمل این سامانه ها تفاوت هایی وجود داشت برخی کاربران می پرسند که آیا انتقال مالکیت از همه سامانه ها یکسان است یا تفاوت دارد؟

بر این اساس مشخص شد که در حال حاضر هیچ تفاوتی در انجام فرایند انتقال مالکیت از سامانه های مختلف همتا نیست و انتقال مالکیت در تمامی روش ها به صورت غیر مستقیم انجام می شود. یعنی در انتقال مالکیت، ابتدا کد فعال سازی برای شخص خریدار ارسال خواهد شد و در ادامه خریدار باید تلفن همراه را برای شماره سیم کارت خود فعال کند.

در گذشته انتقال مالکیت از طریق کد دستوری ستاره 7777 مربع، اپلیکیشن همتا و سایت همتا تفاوت هایی داشت؛ به این صورت که انتقال مالکیت با کد دستوری به صورت غیر مستقیم و در اپلیکیشن و سایت همتا به صورت مستقیم انجام می شد.

روش غیرمستقیم توضیح داده شد و روش مستقیم به این شکل بود که با انجام فرآیند انتقال مالکیت، شناسه تلفن همراه مستقیم از کارتابل فروشنده خارج و وارد کارتابل خریدار می شد و تحت مالکیت سیم کارت خریدار قرار می گرفت که بنا به دلایلی این روش فعلا متوقف شده است.

بنابراین در حال حاضر در انجام فرآیند انتقال مالکیت از طریق کد دستوری، اپلیکیشن و وب سایت همتا تفاوتی وجود ندارد. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۶۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين