۰

تلویزیون های هوشمند هم هک می شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۸
تلویزیون های هوشمند هم هک می شوند
بر اساس گزارش وب سایت minutehack، انجمن تکنولوژی مصرف کنندگان (CTA) با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که بالغ بر ۴۶ درصد از تلویزیون های مورداستفاده کاربران هوشمند است و این عدد تا پایان سال جاری میلادی به بیش از ۵۰ درصد می رسد.

گفتنی است که نحوه ساخت و عملکرد این تلویزیون های هوشمند به گونه ای طراحی، برنامه نویسی و تولید شده است که به صورت پیش فرض از سایر دستگاه های الکترونیکی مشابه خود امنیت سایبری بیشتری داشته باشد بنابراین انتظار میرود مقاومت بالاتری در برابر نفوذ بدافزار و ویروس های رایانه ای دارد.  

نیل ویلیامز، مدیر ارشد اجرایی آکادمی کروشال که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می کند، در این باره به کاربران تلویزیون های هوشمند توصیه می کند که در صورت عدم نیاز به برخی از قابلیت های آن نظیر میکروفون، دوربین و دستیار صوتی هوشمند، آنها را غیرفعالسازی کنند تا در صورتی که هکرها به آن دسترسی پیدا کردند،  اطلاعات خصوصی آنها افشا نشود بدین گونه که هکرها به صورت مخفیانه از میکروفون و دوربین بکاررفته در صفحه نمایش تلویزیون سواستفاده کرده و صدا و تصویر کاربران و قربانیان موردنظر را شنود و ردیابی می کنند.  

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری برآورد کرده بودند که با گسترش فناوری اینترنت چیزها (IoT) و شهرهای هوشمند، امنیت سایبری و مساله حفاظت از حریم خصوصی کاربران یکی از بزرگترین چالش هایی است که مردم و کاربران با آن مواجه خواهند شد. بنابراین می توان گفت که یکی از نمونه های بارز اتصال دستگاه های الکترونیکی و لوازم خانگی به اینترنت، تلویزیون های هوشمند است  و شرکت های سازنده آنها نیز باید تدابیر ویژه ای به منظور افزایش ضریب ایمنی این دستگاه ها بیندیشند.   

به گفته کارشناسان، البته تمامی مواردی که در آن تلویزیون های هوشمند هک می شوند، توسط هکرها و مجرمان سایبری صورت نمی پذیرد بلکه در بسیاری از موارد به دلیل سهل انگاری خود کاربران اتفاق میفتد که به واسطه کم تجربگی و اطلاعات کم در مورد محافظت از حریم خصوصی رخ می دهد.  
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۶۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما