۰

خودروهای برقی در چین، به دولت راپورت می دهند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۱
خودروهای برقی در چین، به دولت راپورت می دهند
آیتی‌من - آسوشیتدپرس افشا کرده که بیش از 200 شرکت خودروساز از جمله تسلا، فولکس واگن، بی ام دبلیو، دایملر، فورد، جنرال موتورز، نیسان، میتسوبیشی و خودروی استارتاپی NIO اطلاعات مکانی و ده ها داده دیگر را به مرکز کنترل دولتی ارسال می کنند.

این گزارش نشان می دهد که چین از تمام سازندگان خودروهای برقی خواسته در راستای استفاده دولت از فناوری برای ردیابی شهروندان، گزارش هایی را فراهم کنند.

خودروسازان می گویند که آنها صرفا خود را با قوانین محلی تطبیق داده اند که تنها بر خودروهایی اعمال می شود که از انرژی های جایگزین استفاده می کنند. از سوی دیگر، مقامات چینی می گویند که این داده ها را تنها در تجزیه و تحلیل استفاده می کنند تا برای بهبود امنیت عمومی، تسهیل توسعه صنعتی و برنامه ریزی برای زیرساخت ها و جلوگیری از کلاهبرداری در پرداخت یارانه های مرتبط، مورد استفاده قرار گیرد. این قوانین ظاهرا فقط مختص وسایل نقلیه مجهز به پیشرانه های سبز است و به عنوان بخشی از برنامه دولت برای کنترل و نظارت بر شهروندان تصویب شده اند.

این در حالی است که دیگر کشورهای مصرف کننده عمده خودروهای برقی چون ایالات متحده، ژاپن، اروپا چنین داده هایی را به طور لحظه ای و آنی گردآوری نمی کنند.

منتقدان می گویند اطلاعات جمع آوری شده در چین، فراتر از آن چیزی است که برای رسیدن به اهداف اعلام شده، مورد نیاز است. کاربرد چنین داده هایی می تواند در جهت تضعیف موقعیت رقابتی خودروسازان خارجی انجام شود و از سوی دیگر حریم خصوصی شهروندان را تهدید کند.

مرکز جمع آوری، پایش و تحقیق داده های عمومی مربوط به خودروهای برقی شانگهای یکی از مراکزی است که خودروهای الکتریکی به طور دایم به آنجا متصل هستند.



در این مرکز یک نمایشگر دیواری بزرگ نصب شده که در آن نقطه های درخشان ریزی روی نقشه دیده می شوند. هر کدام از این نقطه ها در واقع نماینده یکی از تقریبا 222 هزار اتومبیل برقی هستند که در خیابان های شانگهای تردد می کنند.



با دقت در این نمایشگر می توان به سادگی مکان زندگی، محل کار و خرید افراد را به سادگی مشاهده کرد. هر چند که این مرکز داده به صورت غیر انتفاعی ثبت شده، اما گفته می شود که ارتباطات نزدیکی با دولت دارد و کمک های مالی از آن دریافت می کند.

 
مرجع : DailyMail
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما