۰

رونمایی از اپلیکیشن فرصت های کارآموزی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
رونمایی از اپلیکیشن فرصت های کارآموزی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان
آیتی‌من - چندی پیش وزارت کار طرحی به عنوان کارورزی معرفی کرد که طی آن بخش خصوصی را تشویق به بکارگیری کارآموزان می کرد و ارتباط میان متقاضیان کارآموزی و این شرکت ها را فراهم می کرد. در حالی که به نظر می رسد این طرح دولتی چندان موفق نبود، حالا نسخه ای به روز از آن، از سوی بخش خصوصی رونمایی شده است.

آسیه حاتمی مدیرعامل ایران تلنت در این باره توضیح داد: اپلیکیشنی طراحی شده است تا پل ارتباطی میان دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با صنایع و کسب وکارهای فعال در کشور باشد. به این ترتیب که دانشجویان با ثبت نام در تلنت کوچ می توانند دانش خود را نسبت به محیط کار شرکت ها و شیوه کار در آن ها ارتقا بخشند، مشاغل مختلفِ مورد نیاز کسب وکارها بشناسند و از آخرین فرصت های کارآموزی در معتبرترین شرکت ها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه تفاوت اصلی دانشجویان ایرانی و خارجی بحث کارآموزی است گفت: بر اساس آمارهای موجود، به طور میانگین از هر 100 فارغ التحصیل ایرانی، 11 نفر بیکار هستند؛ این در حالی است که از هر 100 فرد بدون تحصیلات، 4 نفر بیکار هستند. این آمار متفاوت نشان می دهد که خلاء ارتباطی بزرگی بین صنایع و دانشگاه های کشور وجود دارد که همین موضوع، دانشجویان را نسبت به آینده شغلی شان نگران می کند.

مدیر عامل شرکت ایران تلنت درباره امکانات اپلیکیشن TalentCoach توضیح داد: از طریق این اپلیکیشن امکان برگزاری تورهای چندساعته یا حتی چند هفته ای بازدید از سازمان ها فراهم است تا دانشجویان محیط کسب و کارها را به صورت عملی تجربه کنند. از سوی دیگر سمینارها و نشست های مدیران کسب و کارها برای دانشجویان برگزار معرفی می شوند.

وی ادامه داد: اعلام فرصت های کارآموزی بخش دیگری از این نرم افزار است و در نهایت هم نمایشگاه آنلاین کار در آن راه اندازی شده است.

حاتمی گفت: این سرویس مشابه بخش career service در دانشگاه های دنیاست. ما سه سال پیش تلاش کردیم این بخش را در خود دانشگاه ها راه اندازی کنیم اما آنها زیر بار نرفتند و به همین دلیل ما یک پلتفرم مناسب استفاه تمام دانشگاه ها و دانشجویان طراحی کردیم.

 
کد مطلب : ۲۷۰۶۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما