۰
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای:

کالاهای آی تی از اول انقلاب تحریم بوده است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
کالاهای آی تی از اول انقلاب تحریم بوده است
محمدباقر اثنی عشری با بیان مشکلات واردات کالاهای فناوری اطلاعات، گفت: کالاهای آی تی قبل از این دور تحریم ها و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تحریم بوده و ما هیچ وقت نمی توانستیم به صورت مستقیم مثلا کالای شرکت اپل را وارد کنیم اما اکنون شرایط مقداری سخت تر شده و محدودیتی که اتفاق افتاده، محدودیت های عمومی برای انتقال پول است.

وی ادامه داد: اگرچه شرکت های فناوری اطلاعات از اول همین مشکلات را داشتند و مشکلات تحریم، جدید نیست، اما اکنون انتقال پولی که ما پیش از این، از طریق صرافی ها و یک سری از بانک ها انجام می دادیم، دچار محدودیت شده و فشاری که به شرکت ها وارد می شد، افزایش یافته و این فشار برای کالاهای آی تی هم وجود دارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در ادامه با بیان این که در حال حاضر محدودیت ارزی هم اضافه شده و توان خرید مردم پایین آمده است، گفت: اکنون گوشی هایی که پیش از این ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشتند، یک میلیون و نیم قیمت دارند و درباره کالاهای آی تی نیز با یک رکود وحشتناک روبه رو هستیم و با این قیمت ها دسترسی مردم به ابزارهای آی تی محدود شده و کاهش پیدا می کند.

اثنی عشری در خصوص مشکلات تخصیص ارز درباره واردات کالاهای آی تی گفت: برای واردات کالاهای سخت افزاری وزارت صنعت نظر می دهد در حالی که این وزارتخانه در کنار لپ تاپ و رایانه، مسوول واردات کالاهای دیگری از قهوه جوش و ذرت دامی نیز هست. اگر ۱۰ درصد بودجه ای که صرف کنجاله سویا می شود که خوراک مرغ است را به آی تی بدهیم، مشکل ما حل می شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ستاد تحریم گفت: همیشه این اتفاق ها افتاده و همیشه هم راه حلی پیدا شده است، اما اینطور نیست که بگوییم فرمول مشخصی وجود دارد. فقط باید توجه داشته باشیم که در داخل برای خودمان دردسر درست نکنیم و اقداماتی که در وزارت صنعت، گمرک و اتحادیه ها انجام می شود، نباید مشکل زا و بحران آفرین باشند.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۷۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما