۰

آمادگی ایران برای میزبانی از نهاد منطقه ای حمایت از استارتاپ ها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۱
آمادگی ایران برای میزبانی از نهاد منطقه ای حمایت از استارتاپ ها

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه برگزاری نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸، نشست چهار جانبه ای با حضور وزیر ارتباطات ایران و وزرای ارتباطات کشور های آذربایجان، روسیه و ترکیه برگزار شد که در این جلسه آذری جهرمی در سخنان کوتاهی با بیان تغییر ماهیت اقتصاد جهانی و افزایش نقش استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین در اقتصاد دیجیتال ، تاکید کرد: دولت ها باید با درک این تحول ، اقدامات موثری را در جهت حمایت از استارتاپ ها برای یافتن بازار های بین المللی انجام دهند.

وی افزود: هرچند استارتاپ ها در ایران و کشورهای همسایه در حال افزایش است اما همچنان در عرصه اتصال به مشتریان بین المللی ضعیف عمل می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ابتکار عمل ایران برای ایجاد یک بازار مشترک منطقه ای ICT میان ایران، روسیه، آذربایجان و ترکیه، پرداخت و گفت: این موضوع در ملاقات های قبلی با وزرای این کشورها در حاشیه ترکمن تل در عشق آباد و اجلاس سران مختار در دوبی مطرح شده بود.

وی در ادامه پیشنهاد داد:  یک مرکز منطقه ای برای حمایت از فعالیت های استارتاپی و برگزاری نمایشگاه ها و گردهمایی های منطقه ای کسب و کارهای نوین با مشارکت چهار کشور منطقه ای ایجاد شود و ایران نیز آمادگی دارد میزبان این مرکز در تهران باشد.

در ادامه این نشست، وزیر ارتباطات ترکیه از گسترش همکاری های فی مابین در حوزه پست استقبال کرد و پیشنهاداتی در خصوص گسترش همکاری ها در حوزه پست و امنیت سایبری ارایه داد. همچنین وزیر ارتباطات روسیه نیز ضمن ابراز علاقه مندی درمورد پیشنهاد آذری جهرمی در زمینه استارتاپ ها، گفت، روسیه در زمینه های دیگری چون امنیت شبکه و موبایل پلتفرم هم آماده همکاری است و درخواست کرد ایران، با آماده سازی ظرفیت های خود در یک ماه آینده، زمینه های امضای سند همکاری را فراهم آورد.

در پایان این نشست، وزیر ارتباطات از همتایان خود برای برگزاری نشست بعدی اعضا در کیش دعوت کرد و مقرر شد پیشنهادهای سه کشور دیگر درباره جزییات این طرح، در سه ماه آینده ارائه شده و مورد بحث کارشناسی قرار گیرد. 
 
مرجع : وزارت ارتباطات
کد مطلب : ۲۷۰۷۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين