۰

مایکروسافت استودیوی بازی سازی سونی را می خواهد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۱
مایکروسافت استودیوی بازی سازی سونی را می خواهد

آیتی‌من - مایکروسافت امسال یکی از مهم ترین اقدامات خود را انجام داد و آن خرید استودیوهای ثالث از جمله «پلی گراند گیمز» و «نینجا تئوری» بود تا به این ترتیب بتواند جایگاه خود را در زمینه بازی ها حفظ و حتی تقویت کند.

به نظر می رسد که مایکروسافت تازه از این بازی خوشش آمده و می خواهد به روند خریداری استودیوهای بازی ادامه دهد. زیرا هم اکنون در حال چانه زنی با یک استودیوی دیگر است. «کلوبریل» (Klobrille) یکی از کاربران توییتری است که هر از چند گاهی اطلاعات جالب و مخفیانه از صنعت بازی را در فضای مجازی به اشتراک می گذارد.

این کاربر چند روز قبل از اینکه به صورت رسمی اعلام شود مایکروسافت استودیوی «آبسیدیان» (Obsidian) را خریده، این خبر را منتشر کرد. حال این کاربر ادعا می کند که مایکروسافت می خواهد یکی از استودیوهای سونی را این بار به تصاحب خود درآورد. 

«کلوبریل» در پست خود نوشته است: مایکروسافت چند ماهی است که در حال مذاکره با مدیران یک استودیوی بازی سازی است. این استودیو از لحاظ تعداد کارمندان، در لیست استودیوهای متوسط قرار می گیرد. 

البته به گفته این کاربر، این استودیو در گذشته با شرکت سونی برای ساخت بازی های انحصاری همکاری می کرده است. اما از آنجا که هنوز روند مذاکرات هنوز ادامه دارد، این کاربر از بردن نام این استودیو خودداری کرده است. 

گفته می شود که مایکروسافت سعی دارد با خرید استودیوهای بازی سازی، خود را برای نسل بعدی کنسول ها آماده کند.

شایعات حاکی از این است که مایکروسافت می خواهد «ایکس باکس وان S» را بدون درایو دیسک روانه بازار کند. در واقع این شرکت قصد دارند ایده فروش دیجیتالی بازی را این بار ایکس باکس وان بدون دیسک دوباره برگردانند. با توجه به اخباری که به بیرون درز کرده، مدل جدید ایکس باکس وان شباهت زیادی به «ایکس باکس وان S» دارد و تنها جای درایو دیسک آن حذف شده است. 

همین موضوع باعث شده تا قیمت کنسول هم ۱۰۰ دلار کاهش پیدا کرده و به ۲۰۰ دلار برسد. جالب است بدانید که مایکروسافت برای بازی هایی که پیش از این به صورت دیسک خریداری کرده اید هم برنامه دارد و کاربرد بازی های دیسکی را به یک کد بازی دیجیتالی تغییر می دهد. 

همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت مدل دیگری را هم از ایکس باکس وان S عرضه کند که با وجود داشتن درایو دیسک، قیمت ارزان تری نسبت به مدل عادی دارد. هنوز اطلاعات دیگری از مدل های جدید ایکس باکس وان در دسترس نیست اما به احتمال زیاد باید شاهد عرضه ایکس باکس وان بدون دیسک در سال 2019 باشیم.

جدا از تمامی مدل های ذکر شده، مایکروسافت سال گذشته مدل میان نسلی ایکس باکس وان را با پسوند ایکس منتشر کرد که توانایی اجرای بازی ها با رزولوشن 4K و فریم ریت بالا را دارد. آمار رسمی از فروش این کنسول هنوز در دسترس نیست، اما وضعیت برند ایکس باکس با توجه به تغییر سیاست های این بخش توسط مایکروسافت، بسیار بهتر از اوایل نسل هشتم شده است. 
 
مرجع : Game Rant
کد مطلب : ۲۷۰۷۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما