۰

معرفی بهترین و ضعیف ترین دستگاه ها در دولت الکترونیکی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴
معرفی بهترین و ضعیف ترین دستگاه ها در دولت الکترونیکی

آیتی‌من -  امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در این نشست گفت: پنج معیار در ارزیابی عملکرد دستگاه ها در حوزه دولت الکترونیکی وجود دارد که شامل حضور در وب، امکان تعامل الکترونیکی با دولت، تکمیل خدمت، یکپارچگی و میزان افزایش مشارکت عمومی است. 

وی افزود: دو شاخص جدید به شاخص های ارزیابی دستگاه ها در دوره آینده افزوده خواهد شد که شامل «داده باز» و «خدمات دیجیتال و اتصال به مرکز ملی داده» است. 

براساس این گزارش 10 دستگاه برتر دولت الکترونیکی در ارزیابی چهارم این موارد هستند: شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گمرک، بنیاد شهید، بیمه مرکزی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، وزارت اقتصاد، سازمان امور مالیاتی، سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی، سازمان بنادر و دریانوردی، پست بانک.

همچنین 10 دستگاه ضعیف از آخر به این ترتیب هستند: انستیتو پاستور، سازمان حفظ نباتات، وزارت دادگستری، سازمان حسابرسی، سازمان اکتشافات معدنی، وزارت نیرو، سازمان فنی و حرفه ای، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه. به این نهادها باید دانشکده علمی و کاربردی پست و مخابرات و پژوهشگاه فضایی را افزود که درخواست کردند در این دوره ارزیابی نشوند. 

 
کد مطلب : ۲۷۰۷۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما