۰

چین واردات و فروش گوشی های اپل را ممنوع کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۱
چین واردات و فروش گوشی های اپل را ممنوع کرد

رویترز گزارش داد، با شکایت شرکت مخابراتی کوالکام از اپل به علت نقض ثبت اختراع تراشه های این کمپانی و نصب در آیفون، دادگاه چین فروش و واردات هرگونه گوشی های اپل را ممنوع کرد.

ممنوعیت جدید شامل حال آیفون 10 اس، 10 اس مکس و 10 آر نمی شود. در زمان انتشار این خبر مدل های آیفون 7، 7 پلاس، 8 و 8 پلاس شامل این ممنوعیت هستند، همچنان روی سایت اپل در چین به فروش می رسند و مدل های 6 اس، 6 اس پلاس و آیفون 10 از پیشخوان فروشگاه اپل جمع آوری شده است.

چین، هنگ گنگ و تایوان بزرگ ترین بازار فروش گوشی های اپل را به خود اختصاص داده و در مجموع یک پنجم از فروش 265 میلیارد دلاری اپل در این کشورها صورت گرفته است.

بعد از بازداشت مدیر مالی هواوی، دولت چین کشورهای آمریکا و کانادا را به تبعات سخت این اقدام تهدید کرد.

در همین راستا بعد از بازداشت خانم منگ وانژو مدیر مالی هواوی، این شرکت بزرگ چینی کارمندان خود را برای خرید گوشی اپل مورد تهدید قرارداد.

به گزارش استار آنلاین، یکی از شرکت های زیر مجموعه هواوی طی بیانیه ای از کارکنان خود خواسته تا در سه سال آینده از خرید هر گونه گوشی اپل خودداری کنند در غیر این صورت مورد تنبیه شدید شرکت قرار خواهند گرفت.

شرکت هواوی همچنین در تاریخ ششم دسامبر طی نامه ای عمومی به تمام شرکت های زیر مجموعه خود در جهان، سیاست های آمریکا علیه چین را مورد انتقاد قرار داد و از عموم مردم برای حمایت از این شرکت در ادامه روند مقابله با آمریکا درخواست همیاری کرد.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۰۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما