۰
نقص امنیتی در شبکه اجتماعی گوگل کشف شد

مرگ پیش از موعد گوگل پلاس

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۳
مرگ پیش از موعد گوگل پلاس

آیتی‌من - گوگل اعلام کرده که این نقص امنیتی باعث شده که نام، آدرس ایمیل، شغل و سن کاربران، با وجود طبقه بندی در سطح اطلاعات محرمانه شخصی، در دسترس برنامه نویسانی خارج از شرکت گوگل قرار گیرد. گوگل می گوید این نقص را که حدود ماه نوامبر وارد شبکه شده به تازگی شناسایی کرده است.

در ماه اکتبر، در پی مشخص شدن اینکه اطلاعات شخصی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از کاربران این شبکه افشا شده، شرکت گوگل از تصمیم خود برای بستن «گوگل پلاس» خبر داد. گوگل پلاس در سال ۲۰۱۱ راه افتاد و به سرعت به عنوان تلاشی ناکام برای رقابت با فیس بوک شناخته شد. 

«دیوید تکر»، مدیر تولید «جی سوئیت» اعلام کرده است: با کشف این نقص جدید تصمیم گرفتیم زودتر از موعد و ظرف نود روز آینده شبکه گوگل پلاس و تمام اپلیکیشن های مربوط به آن را ببندیم. در همین حال، تصمیم گرفته ایم قطع دسترسی مصرف کنندگان را از ماه اوت ۲۰۱۹ به ماه آوریل این سال منتقل کنیم. 

این مدیر گوگل گفته است متوجه مشکلاتی که این تغییر در زمان بندی برای برنامه نویسان ایجاد می کند هست اما گوگل می خواهد از کاربران خود محافظت کند. 

وی افزود: نقص تازه طی آزمایش های معمول کارکنان این شرکت شناسایی شده است و شواهدی از سوءاستفاده از اطلاعات کاربران وجود ندارد.

خبر شناسایی نقص امنیتی تازه در گوگل پلاس درحالی منتشر می شود که قرار است سوندار پیچای مدیر اجرایی گوگل دیروز در جلسه ای در برابر اعضای کنگره آمریکا به پرسش های آنها پاسخ داد.

در این جلسه قرار بود درباره نگرانی های سیاستمداران آمریکایی از «جانبداری» در محصولات گوگل صحبت شود. با این همه قطعا موضوعاتی چون برنامه های گوگل در چین و رفتار با کارکنان زن در این شرکت نیز از موضوعات بحث در این جلسه بوده است. 
 
کد مطلب : ۲۷۰۷۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما