۰

ترافیک داخلی اینترنت ۳ برابر شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۹
ترافیک داخلی اینترنت ۳ برابر شد

بهزاد اکبری با بیان ۳ برابر شدن ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات گفت: با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سال های اخیر شاهد رشد فزاینده کسب و کارها و فراهم کنندگان محتوا و خدمات داخلی بودیم، به گونه ای که فقط در یک سال گذشته ظرفیت ترافیک داخلی ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان ظرفیت سازی های صورت گرفته در شبکه ملی اطلاعات ادامه داد: تاکنون نزدیک ۷۰ هزار کیلومتر فیبرنوری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت احداث شده که توسعه آن همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه در بخش انتقال نوری نیز ظرفیت شبکه زیرساخت به بیش از ۲۲ ترابیت برثانیه رسیده که با افتتاح طرح جدیدی، ظرفیت شبکه اینترنت داخلی (IP) از حدود ۶ به ۲۰ ترابیت برثانیه می رسد.

اکبری با تاکید براینکه با ظرفیت سازی صورت گرفته، هم به لحاظ ظرفیتی و هم به لحاظ دسترس پذیری، هیچ مشکلی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و در نتیجه توسعه انواع محتوا، خدمات و کسب و کارهای فضای مجازی داخلی نخواهیم داشت، افزود: مراکز تبادل ترافیک داخلی سهم قابل توجهی در کاهش هزینه ارتباطات داخلی دارند که موتور محرکه ای برای توسعه محتوا و خدمات داخلی و همچنین کسب و کارهای جدید به شمار می رود.
 
کد مطلب : ۲۷۰۸۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما