۰

باز کردن قفل گوشی با چاپ سه بعدی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
باز کردن قفل گوشی با چاپ سه بعدی

به گزارش سایت TechCrunch این خبرنگار از این روش عجیب برای باز کردن قفل چهار گوشی اندروییدی و یک گوشی آیفون استفاده کرد و فقط آیفون توانست در مقابل این ترفند مقاومت کند. 

به نظر می رسد که دیگر روزهای وارد کردن رمز عبور برای باز کردن قفل گوشی ها به پایان رسیده است. افراد بسیاری این کار را خسته کننده و طاقت فرسا می دانند، زیرا تقریبا هر کاربری صدها بار در روز قفل گوشی اش را باز می کند و مجبور است هر بار این پسورد را تکرار کند. 

از همین رو، شرکت های تولید کننده گوشی در حال تلاش برای پیدا کردن راه جدید برای باز کردن این قفل ها هستند. اگرچه گوگل از به کارگیری فناوری تشخیص چهره در گوشی پیکسل 3 خودداری کرده، بسیاری از مدل های اندرویدی، از جمله گوشی های محبوب سامسونگ، در حال استفاده از فناوری رمزگشایی بیومتریک مبتنی بر چهره هستند.
حتی اپل نیز در آخرین مدل آیفون، حسگر اثر انگشت خود به نام تاچ آی دی را کنار گذاشته و به جای آن از فناوری جدید فیس آی دی استفاده می کند.

کارشناسان معتقدند که اگر فناوری باز کردن قفل گوشی را بتوان با مدل چاپ شده سه بعدی سرتان فریب دهید، دیگر آن گوشی برای شما گوشی نمی شود و نمی توان روی امنیت آن حساب کرد و اطلاعات شخصی تان کاملا در معرض خطر قرار می گیرد. اما جالب اینجاست این کار به غیر از اینکه فکر هکرها را به خود مشغول کرده؛ پلیس و ماموران امنیتی را نیز حسابی کنجکاو کرده است. 

به گفته یاورین کر، پروفسور دانشکده حقوق آمریکا، انجام این کار با استفاده از اثر انگشت برای بازکردن دستگاه تفاوتی ندارد. او می گوید: دولت به دریافت اطلاعات رمزگشایی بیومتریک به هرشکل ممکن نیاز دارد؛ چه با الگویی از اثر انگشت فرد و چه با مدل سر او. 

به گفته او، برای دریافت اطلاعات بیومتریک به حکم دادگاه نیازی نیست و دسترسی به خود فرد برای بازکردن قفل دستگاه کافی است. 

یعنی در شرایطی که دسترسی به خود شخص وجود ندارد، به راحتی می توان از عکس آن مدل سه بعدی از سرش درست کرد و از آن برای باز کردن قفل گوشی اش استفاده کنیم. این سیستم به راحتی می تواند چه توسط پلیس و چه توسط مجرمان مورد استفاده قرار گیرد و امنیت و حریم خصوصی کاربران را به راحتی نقض کرد. 

 
مرجع : TechCrunch
کد مطلب : ۲۷۰۸۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما