۰

گزارش تحلیلی کاربران گوشی های اندروییدی در ایران منتشر شد

27 درصد کاربران ایرانی اندرویید، به اینترنت 4G متصلند
تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
گزارش تحلیلی کاربران گوشی های اندروییدی در ایران منتشر شد

آیتی‌من - گزارش منتشر شده توسط «پوشه» براساس تحلیل داده های کاربران ایرانی دارای موبایل اندروییدی در آذر 97 به دست آمده و داده های آن از طریق برنامه هایی که برای ارسال اعلان (پوش نوتیفیکیشن) و دریافت آمار کاربران از کتابخانه «پوشه» استفاده می کنند گردآوری شده است.

در این گزارش 9 میلیارد اعلان، 60 هزار برنامه، با 83 میلیون نصب فعال و 27 میلیون کاربر فعال ماهانه بررسی شده است.

براساس این گزارش بیشتر کاربران در استان های تهران، خراسان رضوی و شیراز به ترتیب با 23، 8 و 7 درصد حضور دارند. همچنین جنسیت 54 درصد از کاربارن مرد و 46 درصد زن تخمین زده می شود.

براساس این گزارش بیش از 63 درصد کاربران اندرویید از گوشی های سامسونگ، 20 درصد از محصولات هواوی و نزدیک به 4 درصد از سایر محصولات استفاده می کنند. دو مدل Galaxy j7 و Galaxy j5 نیز بیشترین طرفدار را دارند.



براساس این گزارش 15.97 درصد کاربران از اندرویید نسخه 6.0.1 و 15.76 درصد از اندروید نسخه 7 استفاده می کنند و این دو ورژن از سایر نسخه ها کاربر بیشتری دارد. اندرویید نسخه 8 و 8.1.0 نیز در مجموع 14.78 درصد کاربر دارند. بیشتری گوشی های اندروییدی بررسی شده نیز با بیش از 35 درصد، صفحه نمایش 5 اینچی و 26 درصد صفحه نمایش 5.5 اینچی دارند.




طبق گزارش 51 درصد دستگاه های بررسی شده از سیم کارت همراه اول، 42 درصد سیم کارت ایرانسل و 7 درصد از سیم کارت رایتل استفاده می کنند.



همچنین تنها یک درصد دستگاه های فعال، فقط امکان پشتیبانی از 2G را دارند. 28 درصد قابلیت پشتیبانی از سرویس 3G را دارا بوده و 71 درصد نیز سرویس 4G را پشتیبانی می کنند. با این حال 39 درصد کاربران برای اتصال به اینترنت از اینترنت 3G، 27 درصد از اینترنت 4G، 27 درصد از wifi و 7 درصد از 2G بهره می برند. البته گزارش های پوشه نشان می دهد روند استفاده از سرویس 4G با شیب ملایمی در حال افزایش و سایر سرویس ها در حال کاهش است.



براساس تعداد کاربران نیز این گزارش نشان می دهد 31 درصد کاربران از اینترنت همراه اول، 30 درصد ایرانسل، 21 درصد مخابرات، 4 درصد آسیاتک و 4 درصد رایتل بهره می برند.



در این گزارش توزیع زمان استفاده از تلفن همراه در طول هفته با شکل گرافیکی نشان داده شده است که براساس آن به طور معمول ساعت 13 تا 15 و ساعت 21 تا 23 بیشترین استفاده از تلفن همراه انجام می شود.

بیشترین ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی به ترتیب در ساعت 12 ظهر، 8 صبح و 8 شب صورت می گیرد. این در حالی است که متوسط درصد کلیک در روی پیام تبلیغاتی در ساعت 8 صبح کم ترین میزان است. 

همچنین اکثر پیام ها در روزهای شنبه و چهارشنبه برای کاربران ارسال می شود. و بیشترین درصد کلیک نیز در روز چهارشنبه و کمترین آن در روز پنج شنبه است.

به گفته گزارش، 20 درصد کاربران هیچ نوتیفیکیشنی را باز نکرده اند. 60 درصد کاربران تنها کمتر از 10 درصد نوتیفیکیشن ها را باز کرده اند. و 10 درصد بین 10 تا 20 درصد را کلیک کرده و تنها 5 درصد کاربران روی بیش از 20 درصد نوتیفیکیشن ها کلیک می کنند.



نکته جالب تر این که اعلان هایی که با دکمه ارسال می شوند، تا 25 درصد بیشتر کلیک خورده و تعامل بیشتری با کاربران ایجاد می کنند. اعلان هایی با صدای متفاوت دستگاه تا 4 درصد و اعلان های بدون عکس تا 32 درصد بیشتر کلیک می خورند.

30 درصد کاربرانی که اقدام به حذف یک برنامه می کنند، در روز نخست نصب تصمیم خود را اجرایی می کنند. همچنین 90 درصد کاربرانی که اقدام به حذف برنامه می کنند، در سه ماه نخست این کار را انجام داده و طول عمر متوسط یک برنامه حذف شده 57 روز است.

 نسخه کامل این گزارش را می توانید از «این لینک» دریافت کنید.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۸۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين