۰
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

توییتر باید رفع فیلتر شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۴
توییتر باید رفع فیلتر شود

احمد مازنی با تاکید بر اینکه فیلتر راه حل و راهکار حل مشکلات فضای مجازی نیست، گفت:  به عنوان ابزار کنترلی موقت می تواند مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: بارها گفتم و باز تاکید می کنم که نمی توان برق و آب و همچنین خیابان ها را برای همیشه قطع و مسدود کرد اما در هنگام اعلام خطر و بروز مشکل، چاره ای جز قطع آب و برق و مسدود کردن خیابان ها نیست.

وی با تاکید براینکه فیلترینگ فضای مجازی کاربرد موقت دارد گفت: دانش و تحول در حوزه فضای مجازی با چنان سرعتی پیش می رود که ما به هیچ وجه نمی توانیم جلودار آن باشیم چه برسد به اینکه بخواهیم آن را فیلتر و تعطیل کرد.

مازنی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصتی است که باید از آن استفاده کرد، ادامه داد: بنده به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی تاکنون هیچ گزارش رسمی حاکی از موفقیت فیلترینگ فضای مجازی مشاهده نکردم مگر اینکه گزارشی داشتیم از اینکه بسیاری از حملات سایبری به نام ایران تمام می شود در حالی که حملات از جانب کشورهای سازنده فیلترشکن ها بوده بنابراین آثار منفی فیلترینگ بیش از بیش از آثار مثبت آن است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: ما چه موافق فیلترینگ فضای مجازی باشیم چه نباشیم به هیچ وجه امکان کنترل آن وجود ندارد البته هیچ کشوری نیز در این زمینه موفق نشده است.

وی ادامه داد: باید در شورای عالی فضای مجازی روی موضوع فیلترینگ بحث های بیشتری انجام شود از سویی کمیته فضای مجازی را در کمیسیون فرهنگی تشکیل دادیم و باید منسجم تر، قوی تر و علمی تر با این مساله برخورد کنیم تا بتوان تهدیدهای آن را تبدیل به فرصت کرد و از فرصت ها حداکثر بهره برداری را برای رشد و توسعه کشور داشته باشیم. 
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۰۹۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما