۰

پایان مطالعات مقررات گذاری نسل پنجم موبایل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۳
پایان مطالعات مقررات گذاری نسل پنجم موبایل

حسین فلاح جوشقانی با بیان رسیدن به اهداف پایان برنامه ششم توسعه کشور برای دو و نیم برابر شدن بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: در این بخش نیازمند ورود فناوریهای نوین اطلاعاتی از جمله اینترنت اشیا، بیگ دیتا، نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G) و هوش مصنوعی به کشور هستیم.

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی مقررات گذاری برای ورود فناوریهای اینترنت اشیا و نسل پنجم ارتباطات (۵G) به کشور با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شده است، گفت: در این زمینه پیشنهاداتی نیز دریافت کرده ایم که درحال جمع بندی نهایی این مقررات گذاری و احصای ضوابط مدنظر هستیم.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: برای ورود فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی به کشور علاوه بر گزینه های مقرراتی، سایر موارد اجرایی نیز در قالب پروژه های پایلوت در وزارت ارتباطات و از طریق شرکت های مرتبط، در جریان است.

وی با بیان اینکه فناوری اینترنت چیزها در راستای هوشمندسازی شهر، کشاورزی و سایر منابع و انرژی کاربرد دارد، گفت: تکنولوژی نسل پنجم موبایل نیز می تواند سرعت دستیابی به اطلاعات را چندین برابر کند و با وجود این فناوری ها، می توان به اهداف تحول دیجیتال دست یافت.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه منظور از مقررات گذاری برای این تکنولوژی ها، تدوین شرایط اخذ مجوز نیست، افزود: در تحول دیجیتال، مفهوم مجوزدهی حذف و تکنولوژی در اهمیت قرار می گیرد. به این معنی که رگولاتور نسبت به ارتقای تکنولوژی بی طرف بوده و سرویس دهی اپراتورها در این فضا، به خودی خود نیازمند دریافت مجوز نیست.

فلاح جوشقانی توضیح داد: در این فضا، موضوع صیانت از حریم شخصی و مالکیت داده و اطلاعات در اولویت قرار دارد و آنچه که از آن به عنوان مقررات گذاری نام برده می شود حول این محور است.

وی گفت: نسل پنجم تکنولوژی ارتباطات در کشور زمانی اتفاق می افتد که اپراتورها به بلوغ رسیده و شبکه خود را ارتقا دهند. در این فضا اپراتورها نیازمند تخصیص فضای فرکانسی و هماهنگی برای استفاده از باند فرکانسی هستند که باید حرکت به این سمت را به رگولاتوری اطلاع داده تا باند مورد نیاز ۵G برای آنها تامین شود.

 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۰۹۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما