۰

ماسک: اولین ساکن مریخ احتمالا هوش مصنوعی خواهد بود!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۲
ماسک: اولین ساکن مریخ احتمالا هوش مصنوعی خواهد بود!

به گزارش تک‌تایمز، ایلان ماسک یکی از بزرگترین کارآفرینان فناور دنیا در جدیدترین اظهار نظر خود گفت به احتمال 30 درصد، اولین مریخی تاریخ یک هوش مصنوعی فوق باهوش خواهد بود و اولین کلونی مریخی  احتمالا در اوایل سال 2025 در سیاره سرخ راه‌اندازی خواهد شد.

یک کاربر در توییتر از ماسک در مورد احتمال اینکه اولین ساکن دائم مریخ هوش مصنوعی باشد، پرسید و از آنجا که ایلان ماسک تازگی‌ها خیلی اهل احتمالات شده، پاسخ داد که 30 درصد شانس این وجود دارد که هوش مصنوعی فوق هوشمند و نه یک انسان، اولین کسی باشد که سیاره سرخ را به عنوان خانه خود اعلام کند.

این کارآفرین میلیاردر به چنین اعلان‌های جالب توجه عادت دارد. وی در ماه ژوئیه سال گذشته از فرمانداران دولتی خواست تا سریعا برای کنترل هوش مصنوعی قوانین محدود کننده وضع کنند، چرا که آن را یک خطر اساسی برای تمدن انسانی می‌داند.

به نظر ماسک، احتمال کمی وجود دارد که هوش مصنوعی اولین مریخی تاریخ باشد. در واقع این مرد 47 ساله معتقد است که خودش هم روزی در عمرش در مریخ حضور خواهد یافت.

وی ماه گذشته گفت که در نظر دارد به طور دائمی به مریخ برود و به احتمال 70 درصد نیز این نیت را عملی خواهد کرد.

ماسک همچنین در ماه نوامبر، با اطمینان گفت که یک کلونی مریخی احتمالا در اوایل سال 2025 در این سیاره تاسیس خواهد شد. بنابراین ماسک به این احتمال رسیده است که هوش عمومی مصنوعی(AGI) زودتر از انسان بر روی مریخ قدم خواهد گذاشت.

شرکت فضایی ماسک موسوم به «اسپیس‌ایکس»(SpaceX)، قصد دارد تا سال 2022 ساخت دو سفینه فضایی موسوم به «استارشیپ»(Starship) برای رهسپار شدن به سمت مریخ را به اتمام برساند.

این شاتل‌های فضایی از سوخت‌های مختلف برای موشک‌های «فالکون 9» خود استفاده خواهند کرد که به انسان اجازه می‌دهد تا سوخت‌گیری مجدد کند و به زمین برگردد.

ماموریت‌های اولیه این شرکت راه را برای اجرایی کردن تصمیم بلندپروازانه ماسک برای ساخت کلونی بر روی مریخ طی 7 تا 10 سال آینده هموار می‌کند.

ماسک چندی پیش اظهار داشت که «یوکازو مازاوا»، میلیاردر ژاپنی به همراه شش تا هشت هنرمند و طراح به فضا فرستاده خواهند شد. ماسک می‌خواهد که این گروه با استعداد بتوانند از این سفر برای ایجاد آثار هنری جدید الهام بگیرند.

برنامه‌ریزی شده است که این مسافران فضایی در سال 2023 به یک گردش به دور ماه بروند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۹۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما