۰

سامسونگ از تلویزیون های MicroLED رونمایی کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۲۲
سامسونگ از تلویزیون های MicroLED رونمایی کرد

آیتی‌من - جدیدترین محصولات سامسونگ بر پایه فناوری MicroLED در قالب یک تلویزیون 75 اینچی موسوم به پنجره(The Window)، یک تلویزیون با نام  دیوار(The Wall) با  ابعاد 219 اینچی و چند تلویزیون دیگر در اندازه ‏ها و شکل‏ های جدید رونمایی شد. فناوری تلویزیون های ال‎ای‎دی‎ ماژولار سامسونگ قبل از این به عنوان برنده جایزه بهترین نوآوری در نمایشگاه CES 2019 معرفی شده بود. 





تلویزیون های MicroLED سامسونگ مجهز به پیشرفته‎ترین فناوری‏ های خودنورده(self–emitting) با امکان ترکیب‎بندی در حالت‏ های مختلف هستند و در عین حال از نظر کیفیت تصویر، قابلیت استفاده در کاربردهای مختلف و طراحی نیز در سطحی فوق‏ العاده قرار دارند.



این نسل جدید از تلویزیون ها از چندین ماژول مجزای میکرو ال‎ای‎دی ساخته می‎شوند که هرکدام میلیون‏ها چیپ ال‎ای‎دی میکروسکوپی با رنگ‏های قرمز، سبز و آبی را در خود جای داده‎اند که توانایی تولید نور مجزا و ایجاد رنگ‎هایی چشمگیر را بر روی صفحه تلویزیون دارند. به این ترتیب کیفیت تصویر نهایی از تمامی تلویزیون های موجود در بازار بسیار فراتر می‎رود. 




سامسونگ سال گذشته و در همین نمایشگاه CES تلویزیون وال را در اندازه 146 اینچی معرفی کرد که خود متشکل از ماژول‎های میکرو ال‎ای‎دی بود و توانست با جلب نظر مساعد منتقدان، جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد.



سامسونگ با استفاده از پیشرفت‎های گسترده خود در دسته‎بندی نیمه هادی های فوق‎ریز توانست فاصله میان چیپ‎های میکروسکوپی ال‎ای‎دی ها را کم کرده و به این ترتیب  موفق به تولید تلویزیون های میکرو ال‎ای‎دی 4K با اندازه ‏های  75 اینچ و کوچکتر شود که حتی برای خانه ‏ها نیز قابل استفاده هستند. 



با توجه به ماژولار بودن میکرو ال‎ای‎دی، این فناوری به کاربران امکان می‎دهد شکل تلویزیون خود را متناسب با فضا تغییر دهند. این قابلیت همچنین به کاربران امکان می‏ دهد حتی در اندازه‏ های نامتعارفی مثل 9 در 3، یک در 7 یا 5 در یک هم تلویزیون مورد نظرشان را متناسب با نیاز خودشان ایجاد کنند.




این تلویزیون ها می‎توانند هر محتوایی را چه با نسبت استاندارد 16:9 و چه با استاندارد عریض 21:9 و یا حتی نسبت‎های نامتعارف مانند 32:9 و حتی 1:1 پخش کنند بدون آنکه کیفیت تصویر افت داشته باشد.



سامسونگ هنوز قیمت تلویزیون های جدیدش را اعلام نکرده است؛ اما پیش‌بینی می شود مدل ۷۵ اینچی تلویزیون MicroLED سامسونگ با قیمتی در حدود ۲۰ هزار دلار وارد بازار شود.

 
کد مطلب : ۲۷۱۰۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما