۰

بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی از مرکز افتا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۱
بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی از مرکز افتا

فیروزآبادی که در جمع مدیران و کارکنان مرکز مدیریت راهبردی افتا سخن می گفت همچنین افزود: دنیا در حال تغییر است و دیگر هیچ فاصله ای بین فضای حقیقی و فضای مجازی وجود ندارد و این دو فضا کاملا یکپارچه شده اند و گریزی از آن وجود ندارد.

رییس مرکز ملی فضای مجازی افزود: امنیت در فضای مجازی بحثی اساسی، مهم و استراتژیک است چه از طریق نفی تهدیدها و برطرف کردن آن ها با شناسایی آسیب ها و مهاجمان ایجاد و چه از طریق حفاظت از دارایی ها تامین شود. 

فیروزآبادی با بیان سه رکن تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی فضای مجازی گفت: امنیت در تمامی این ارکان مشترک است و لازم است در کنار امنیت فناوری به امنیت اقتصادی و اجتماعی فضای مجازی نیز توجه شود.

وی درباره حضور و فعالیت 5 میلیارد نفر از جمعیت دنیا در فضای مجازی و گسترش روزافزون اینترنت چیزها یادآور شد: هدف اصلی طراحان پلتفرم ها و ارکان سه گانه فضای مجازی حذف دولت ها و ملت هاست و اینترنت برای رسیدن به این هدف، به راحتی با آرایش شبکه ای خود مرزها را درنوردیده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: باید کار و فعالیت مرکز افتا توسعه و گسترش یابد و علاوه بر حفظ امنیت امروز فضای تولید و تبادل اطلاعات، به امنیت آینده نیز نگاه زیربنایی و استراتژیک داشته باشیم.

فیروزآبادی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال سیطره جهانی بر دنیا هستند گفت: در دنیای جدید، کاربران فضای مجازی به کارگران تبدیل می شوند و هم اکنون نیز دنیای سلطه، کاربران رسانه را مصرف کننده می داند.

در جریان بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی و هیات همراه از مرکز افتا، جواهری رییس این مرکز از اقدامات انجام شده در افتا گزارشی را بیان کرد.

تدوین طرح های مدیریت حوادث فضای مجازی،  امن سازی زیرساخت های حیاتی در قبال حملات الکترونیکی ،  آموزش و فرهنگ سازی فضای سایبری، توسعه بازار صنعت افتا با مشارکت بخش خصوصی از جمله مهمترین اقدامات مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری عنوان شد.

 
کد مطلب : ۲۷۱۰۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما