۰

همکاری رگولاتوری، سازمان IT و اپراتورها علیه پیامک های مزاحم

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۰
همکاری رگولاتوری، سازمان IT و اپراتورها علیه پیامک های مزاحم

آیتی‌من - بابک ابراهیمی معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات درباره این جلسه به خبرنگار ما گفت: رییس سازمان تنظیم مقررات و معاونین ایشان نیز در جلسه حضور داشتند و به فراخور بحث راهکارهای خود را ارایه دادند. 

وی افزود: صرفا با قانون گذاری و ایجاد محدودیت نمی توان مشکل پیامک های مزاحم را حل کرد و این موضوع یک تجربه شکست خورده است.

ابراهیمی ادامه داد: رییس سازمان فناوری اطلاعات و معاونان این سازمان و نمایندگان اپراتورها هم در این جلسه حضور داشتند. در این نشست مباحث و راهکارهای مختلفی مطرح شد که مقرر شد جمع بندی بشود و نشست های بعدی تخصصی حول هر راهکار برگزار خواهد شد. توسعه راهکارها و روش های اجرا بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است.

براساس این گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 4 راهکار وزارت فاوا برای حل مشکل پیامک های مزاحم را اعلام کرده بود:

1- کانال تبلیغ ارزان: علت رواج پیامک های مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه 270 کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است. این مصوبه بایستی توسط اپراتورها عملیاتی شود. همچنین در هفته آتی در جلسه ای با فعالان «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.

2- تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت گیرانه تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم کارت های غیرقانونی و لغو مجوز آن ها در دستور کار قرار گرفت.

3- محدودیت در ارسال پیامک روزانه: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول این که بالاتر از سقف، ارسال نشود یا این که با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.

4- گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم کارت: با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شد. تلاش خواهیم کرد با اجرایی کردن این تصمیم ها، بر معضل پیامک های مزاحم فائق آییم.
 
کد مطلب : ۲۷۱۰۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما