۰
با برگزاری همایش تخصصی ویژه مدیران شرکت‎های حوزه IT

راهکارهای توسعه کسب و کار در صنف IT بررسی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹
راهکارهای توسعه کسب و کار در صنف IT بررسی شد

آی‌تی‌من- در همایش تخصصی مدیران فناوری اطلاعات و رایانه، دکتر حسین اقبالی نسب متخصص حوزه روانشناسی و مدرس بهبود عملکرد فردی و سازمانی در ایران و آمریکا، حسین شکیبافرد مدیرعامل موسسه عدل گستران پویان و دکتر کامبیز یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه سوییس به سخنرانی پرداختند و راهکارهایی در مورد آینده پژوهی کسب و کارهای دیجیتال و بررسی ابعاد حقوقی و روانشناسی آن ارایه کردند.

لزوم مطالعات آینده پژوهی
در ابتدای همایش دکتر حسین اقبالی نسب متخصص حوزه روانشناسی و مدرس بهبود عملکرد فردی و سازمانی در ایران و آمریکا، با اشاره‎ به بحث روانشناسی و کاربرد آن در توسعه سازمان‎ها، گفت: اینکه در کنار یک نشست صنفی و تخصصی گام‎های حضور روانشناس هم دیده می‎شود، اتفاق مبارکی است؛ زیرا پژوهش‎ها نشان داده که هر فرد، خانواده، گروه و صنفی که از روانشناس بهره برده، پیشرفت به مراتب بیشتری کرده است.



وی با تاکید بر ضرورت مطالعات آینده پژوهی در سازمان‎ها، افزود: سازمان بهداشت جهانی براساس مطالعات و پژوهش‎هایی که انجام داده، اعلام کرده است که تا سال 2030 حیات سازمان‎ها به مطالعات آینده پژوهی‏شان بستگی دارد، اگر مطالعات آینده پژوهی نداشته باشند، قطعا حذف خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین بهداشت جهانی یک توصیه مهم داشته و آن «مهارت تغییر» است. تا سال 2030 از هر سه نفر یک نفر از نظر روانی نیاز به دارو درمانی دارد. بنابراین بحران در پیش است. بر همین اساس بریتانیا بر اساس مطالعات آینده پژوهی خود وزارتخانه تنهایی تشکیل داده تا جلوی خودکشی که بزرگ‌ترین بحران روانشناختی سال‎های آتی است، را بگیرد.

اقبالی نسب به مدیران و فعالان صنف فناوری اطلاعات توصیه کرد که برای توسعه فردی حتما زیر نظر متخصصان روانشناس IDP داشته باشند. به گفته او، IDP فرآیندی اجرایی است که از طریق شناسایی و تامین نیازهای آموزشی و پرورشی فرد، مشارکت او در موفقیت سازمان متبوعش را ارتقا می‌دهد.

سبک جدید مشاوره حقوقی
مدیر عامل موسسه حقوقی پویان و دبیر همایش تخصصی مدیران فناوری اطلاعات و رایانه در ادامه همایش به سخنرانی پرداخت و گفت: این شرکت اکنون به سبک جدیدی در ارایه خدمات حقوقی به شرکت‎ها رسیده است. زیرا احساس کردیم ارایه خدمات حقوقی به شیوه‏ای که اکنون ارایه می‎شود، دیگر پاسخگوی نیازهای مدیران نیست.

حسین شکیبافرد افزود: سوالی که من از افراد حاضر در جلسه دارم این است که چقدر حضور یک مشاور حقوقی در کنار شما به توسعه کسب و کارتان کمک کرده است؟ آیا اصلا اختیاری برای عارضه‎یابی مشکلات به مشاور حقوقی داده می‎شود؟

وی اضافه کرد: امروز یک پیشنهاد ویژه برای مدیران کسب و کار دارم و آن ارایه سبک جدیدی از مشاوره حقوقی است که کمک می‎‏کند قبل از آنکه شرکت‎ها به مشکل بخورند، ساختارسازی و عارضه‎یابی کند.

شکیبافرد با تاکید بر لزوم ایجاد مدیریت روابط حقوقی در کسب و کار گفت: مدیریت روابط حقوقی درکسب و کار به مدیران شرکت‎ها کمک می‎کند تا هنگام استخدام پرسنل، روابط حقوقی با مشتریان و سهامداران با مشکل مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: نیاز حقوقی در شرکت‎ها برطرف نخواهد شد، مگر اینکه ساختاری ایجاد کنیم و اجازه دهیم به متخصصان عارضه‎یابی کنند تا مشخص شود مشکلات از کجا نشات می‎گیرد و به مدیران در این خصوص مشاوره دهند.

10 واژه کلیدی توسعه کسب و کار
دکتر کامبیز یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه سوییس، آخرین سخنران همایش تخصصی ویژه مدیران حوزه IT و رایانه نیز تاکید کرد: مدیران شرکت‏‎ها باید دنبال مدل‎های جدید کسب و کار باشند؛ در غیر این صورت از گردونه بازار خارج خواهند شد.



یوسفی راه نجات فعالان کسب و کار حوزه IT  را با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، توجه و اهمیت به ۱۰ واژه کلیدی؛ توهم، رویا، ارزش‎ها، رسالت، چشم انداز، آینده پژوهی، خط مشی، هدف‎ها، گام‎ها و شرح وظایف روزمره عنوان کرد.

وی گفت: مدیران شرکت‎ها باید در تدوین استراتژی بازار این 10 واژه کلیدی را با کمک  تیم متخصص خود به صورت مشارکتی بکار بگیرند تا با توجه به بحرانی که پیش رو است، بتوانند دوام بیاورند. وی ادامه داد: مدیران کارآفرین باید 5 سال کسب و کار خود را از اکنون ترسیم کنند و باید بدانند که با شعار دادن و جلسه گذاشتن سینرژی و هم‎افزایی ایجاد نخواهد شد.
 
 
مرجع : اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
کد مطلب : ۲۷۱۰۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما