۰

آنالیز عملکرد و سلامتی بدن از روی تعرق افراد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
آنالیز عملکرد و سلامتی بدن از روی تعرق افراد

به گزارش نیویورک تایمز، طی یک سال آینده به لطف پژوهشگران «دانشگاه نورت وسترن» ایالات متحده آمریکا، افراد می‌توانند با چسباندن یک پَچ پوستی نرم و کوچک  به کف دست خود، از سلامت کلی خود آگاه می‌شوند.

در حال حاضر گجت های پوشیدنی تناسب اندام مانند «فیت‌بیت»(Fitbit) و «اپل واچ»(Apple Watch) تعداد گام‌ها، ضربان قلب و ریتم های خواب افراد را به درستی و دقیق شناسایی و ثبت می‌کنند اما از یک طرف بزرگ هستند و از طرف دیگر نمی‌توانند بیولوژی اساسی بدن افراد را ارزیابی کنند.

نسل جدیدی از پوشیدنی ها که اخیرا توسعه یافته از عرق بدن افراد برای تجزیه و تحلیل بسیاری از مواد شیمیایی در یک زمان و ارائه یک گزارش لحظه‌ای بلادرنگ از وضعیت سلامت کاربر استفاده می‌کند.



این گجت پوشیدنی کوچک، کاملا روی پوست قرار می‌گیرد و هر شخصی از کودکان گرفته تا سالمندان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

فناوری به کار گرفته شده در این گجت، می‌تواند بر اساس تجزیه و تحلیل بلادرنگ (Real-Time) اطلاعاتی مانند (pH) کاربر، میزان تعرق، سطوح کلرید، گلوکز و لاکتات برای تشخیص بیماری «فیبروز سیستیک»(cystic fibrosis)، دیابت یا کمبود اکسیژن استفاده کند.

نمونه گیری از تعرق بدن کاربر، از طریق حفره‌های کوچکی که روی این پوشیدنی تعبیه شده است به صورت خودکار و هوشمند بر اساس جریان طبیعی فرآیند تعرق انجام مس شود. داخل این گجت، شبکه پیچیده ای از دریچه‌ها و میکرو کانال‌ها که هر کدام تقریبا عرض یک موی انسان را دارد، قرار دارد. عرق از طریق این حفره‌های کوچک وارد  این شبکه می شود، در این شبکه هر مخزن یا حفره حاوی یک حسگر است و هر حسگر  به یک ماده مشخص مانند گلوکز یا لاکتات در عرق، واکنش می‌دهد.

نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده‌ها توسط این گجت را می‌توان روی گوشی هوشمند مشاهده کرد. از آنجایی‌ که این دستگاه ضد آب است، بنابراین شناگران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۱۰۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما