کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فاصله زیاد درآمد اپ استور با گوگل پلی

1 بهمن 1397 ساعت 20:34

بر اساس گزارشی که از درآمد دو فروشگاه آنلاین اپ استور و گوگل پلی منتشر شد، ظاهرا اپل توانسته ۸۸ درصد بیشتر از گوگل درآمد کسب کند.



آیتی‌من- گزارش ها حاکی است که میزان فروش اپلیکیشن های موبایلی در سراسر جهان با رشد رو به رو شده و سال ۲۰۱۸ حدود 22.7 درصد میزان درآمدهای حاصل از اپ استور و گوگل پلی استور افزایش یافته و در مجموع به رقمی برابر با 71.3 میلیارد دلار رسیده است.

اگرچه تعداد کاربرانی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند نسبت به کاربران گوشی های آیفون بیشتر هستند، اما آمارها نشان داده که iOS درآمد بیشتری برای اپل نسبت به اندروید برای گوگل داشته است.

سال گذشته، درآمد اپ استور ۴۶.۶ میلیارد دلار بود. این رقم برای پلی استور 24.8 میلیارد دلار برآورد شد. براساس آمار، در سال ۲۰۱۸ تعداد اپلیکیشن هایی که برای اولین بار از طریق پلی استور گوگل دانلود شده ، حدود ۱۶۰ درصد بیشتر از اپلیکیشن هایی است که ازطریق اپ استور دانلود می شوند؛ اگرچه بخش بزرگی از این 75.7 میلیارد اپلیکیشن اندرویدی در رده اپ های رایگان قرار می گیرند.

آمارها نشان می دهد که گوگل رشدی ۱۳ درصدی در دانلود اپلیکیشن در طول سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ثبت برساند. این در حالی است که اپ استور اپل از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ رشدی معادل ۶.۶ درصدی را شاهد بوده است. 

این آمارها همچنین حاکی از آن است که پلی استور رشد 24.2 درصدی از اپلیکیشن های موبایل کسب کرده، در حالی که اپ استور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در این بخش رشد ۱۰ درصدی داشته است. 

اما زمانی که افزایش درآمد کلی هم ازطریق نصب اپلیکیشن و هم ازطریق اپ‍لیکشن های بازی در نظر گرفته می شود، رشد بازار بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ روند آهسته تری داشته است.

درنظر داشته باشید باوجودی که درآمد حاصل از دانلود اپلیکیشن های بازی گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است، ولی بخش بازی تنها بخش کوچکی از درآمد کلی سال ۲۰۱۸ را تشکیل می دهد.

درآمد پلی استور و اپ استور از فروش اپلیکیشن های غیربازی هم رشد خوبی داشته؛ اما درنهایت درآمد اپ استور در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۸ درصد بیشتر از گوگل پلی استور بوده است.

جالب است بدانید اگرچه میزان فروش جهانی گوشی در سراسر دنیا کاهش یافته اما در برخی از کشورها از جمله آمریکای شمالی فروش تبلت و گوشی های هوشمند گیمینگ افزایش یافته است. 

 


کد مطلب: 271106

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271106/فاصله-زیاد-درآمد-اپ-استور-گوگل-پلی

ITMen
  https://www.itmen.ir