۰

کاهش درآمدهای اپل؛ نخستین بار در ده سال

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۱
کاهش درآمدهای اپل؛ نخستین بار در ده سال
 
آی‌تی‌من- بنا به گزارش مالی اپل، فروش ضعیف گوشی‌های آیفون و افت بازار این شرکت در چین، درآمدهای این شرکت را در سه ماهه منتهی به 29 دسامبر 2018 با 4.5 درصد کاهش به 84.3 میلیارد دلار رسانده است.  سود این شرکت نیز با کاهشی اندک 19.97 میلیارد دلار ثبت شده است. در این فصل مالی، درآمدهای این شرکت در چین 13.17 میلیارد دلار بوده که نزدیک به 5 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه در سال 2017 کاهش نشان می‌دهد.

ماه جاری میلادی ماه پر چالشی برای اپل بوده است. روز سوم ژانویه امسال، اپل پیش‌بینی فروشش را به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین، تعدیل منفی کرد. این نخستین بار از زمان عرضه اولین مدل آیفون تا کنون بود که اپل درمورد افت درآمدهایش هشدار می‌داد. آیفون نخستین بار روز نهم ژانویه 2007 عرضه شد؛ محصولی که اپل را به مقام پرارزش‌ترین شرکت تاریخ بدل کرد.

این هشدار درباره کاهش درآمدها، 55 میلیارد دلار از ارزش بازار اپل کاست و موجب توقف موقت معامله سهام این شرکت شد. اپل در ماه اوت سال  گذشته میلادی بیش از یک تریلیون دلار ارزش داشت و تبدیل به نخستین شرکت تاریخ با ارزش بیش از یک تریلیون دلار شد؛ اما در این مدت رفته رفته ارزشش افت کرد و امروز 266 میلیارد دلار کم‌تر از ماه اوت گذشته می‌ارزد.

از  سوی دیگر، یک ایراد امنیتی در فیس‌تایم آیفون در روزهای اخیر کشف شده که موجب می‌شود تماس‌گیرندگان بتوانند حتی پیش از اینکه مخاطب به تماس پاسخ بدهد، صدای محیط اطراف او را بشنوند. این مورد نیز به دردسرهای اپل افزوده شده و این شرکت را مجبور کرده که گزینه تماس گروهی فیس‌تایم را موقتا غیرفعال کند.
 
 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۱۱۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما