۰
عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران تاکید کرد؛

ضرورت ثبت اظهارنامه مالیاتی از طریق کافی‎نت‎های مجاز اتحادیه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
ضرورت ثبت اظهارنامه مالیاتی از طریق کافی‎نت‎های مجاز اتحادیه

آی‌تی‌من- بهزاد مبینی افزود: یکی از راه‎های کسب درآمد فعالان صنف کافی‎نت ثبت اظهارنامه مالیاتی است. بنابراین در این دو ماه شبانه روز کار می‎کنند و تمام هم و غم آنها در این مدت ثبت صحیح و دقیق اطلاعات اظهارنامه مالیاتی است. اتحادیه نیز در این راستا موظف است شرایطی را فراهم کند تا دست افراد سودجو به این بازار کوتاه شود.

وی تاکید کرد: معمولا در فصل اظهارنامه مالیاتی برخی افراد سودجو حتی در سوپرمارکت‎ها اقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی می‎کنند که مردم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی به هر مکانی مراجعه نکنند. زیرا معمولا به دلیل اینکه ارقام به صورت غیرکارشناسی ثبت می‎شود، دچار مشکل خواهند شد و اتحادیه نیز نمی‎تواند موضوع را پیگیری کند.

وی لیست کافی‎نت‎های مجاز در سایت اتحادیه فناوران موجود است، تصریح کرد: کافی‎نت‎ها باید مجوز اتحادیه فناوران را در محل کسب خود نصب نمایند و مردم نیز باید هنگام ثبت اظهارنامه این مجوز را رویت کنند تا اگر مشکلی برایشان پیش آمد از سوی اتحادیه قابل پیگیری باشد.

مبینی با بیان اینکه اتحادیه فناوران از اواخر سال 95 بحث ساماندهی کافی‎نت‎ها و توزیع دسترسی کاربری ارسال اظهارنامه به صورت نامحدود و انبوه سازمان امور مالیاتی را در  دستور کار خود قرار داده است، گفت: در حال حاضر با پیگیری‎های اتحادیه و کارگروه کافی نت، تعداد مکان‎های غیر مجاز ثبت اظهارنامه مالیاتی کاهش یافته و با افراد سودجو و متخلف برخورد شده است. اما با این وجود هنوز افرادی به صورت زیرپله‎ای اقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی می‎کنند
که این موضوع به فرهنگ‎سازی در این رابطه و آگاهی مردم مربوط می‎شود تا از مراجعه به آنها پرهیز کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در مورد دسترسی کاربری که برای ثبت اظهارنامه‎های مالیاتی از سوی سازمان امور مالیاتی ارایه می‎شود، گفت: سازمان امور مالیاتی هر ساله برای ثبت اظهارنامه مالیاتی مشاغل و شرکت‎ها، تعداد مشخصی دسترسی کاربری را در اختیار اتحادیه فناوران قرار می‎دهد که بین کافی‎نت‎های دارای  جواز کسب در رسته خدمات حضوری و غیر حضوری اینترنت با توجه به ظرفیت و نیاز آنها توزیع می‎کند.

وی افزود: در همین رابطه اتحادیه صنف فناوران رایانه برای تشکیل کارگروه کافی‎نت فراخوان دعوت به همکاری در سایت خود منتشر کرد تا اعضایی که اطلاعات خوبی در مورد آیین نامه مالیات بر مشاغل و شرکت‎ها دارند و در عین حال صاحب ایده‎های نو هستند،جذب کارگروه شوند.

مبینی اضافه کرد: به این ترتیب کارگروه کافی‎نت با آغاز فعالیت، تمام وقت خود را صرف ساماندهی واحدهای صنفی کافی‎نت کرد و از آنجایی که دست بسیاری از متخلفان و سودجویان از این بازار کوتاه شد، این متخلفان به تهمت زدن و انتقاد به عملکرد اعضای کارگروه روی آوردند.

وی همچنین تا کید کرد: مردم باید دقت نمایند در فصل اظهارنامه مکان‎های جدیدی از طرف دفاتر پستی یک شبه ایجاد می‎شود و اظهارنامه با نرخ و تعرفه اتحادیه بدون هیچ نظارتی انجام می‎دهند و اگر مشکلی بوجود بیاید اتحادیه به شکایات مودیان نمی‎تواند رسیدگی کند و همین‎طور بعد فصل اظهارنامه دیگر اثری از دفاتر نیست که جوابگو باشند.

وی تصریح کرد: طبق قانون
اتحادیه برای پلمپ یک واحد صنفی حتما باید اخطار کتبی ارسال کند و بعد از 15 روز پلمپ باید به اتاق اصناف اعلام شود که مجددا طبق قانون بعد از 15 روز به اماکن اعلام گردد و تا اماکن سراغ واحد صنفی برود با وجود 135 اتحادیه در تهران گاهی 4 الی 5 ماه طول می‎کشد. متاسفانه طولانی بودن این پروسه فرصت مناسبی برای سودجویان فراهم می‎کند.

مبینی با بیان اینکه اداره مالیات همه ساله قبل از شروع فصل ثبت اظهارنامه‏ های مالیاتی برای کافی‎نت‎ها دور‌ه‎های آموزشی برگزار کرده و آنها را نسبت به اطلاعات و تغییرات جدید آگاه می‎کند، گفت: یکی از ضررهای بزرگی که افراد بدون مجوز به متقاضیان ثبت اظهارنامه مالیاتی در دو سال گذشته زده‎اند، عدم آشنایی به قوانین مخصوصا استفاده از تبصره ماده 100 مشاغل بند3 بوده که هنوز افراد بسیاری به علت ناآگاهی از آن مجبور به پرداخت مالیات خیلی بالاتر درسال جدید شدند و چون آن افراد مجاز به ثبت اظهارنامه نبودند و محلشان موقت بوده است، متقاضیان هیچ اقدامی برای طرح شکایت‎شان نمی‏توانند انجام دهند.

مبینی در مورد دسترسی کاربری ثبت اظهارنامه مالیاتی نیز توضیح داد: هر فردی با استفاده از رایانه شخصی خود می‎تواند 3 اظهارنامه مالیاتی ثبت کند. درصورتی که بخواهد بیش از این تعداد اظهارنامه به ثبت برساند باید مجوز دسترسی کاربری سازمان امورمالیاتی را داشته باشد.

وی افزود: هرچند افراد می‎توانند با استفاده از رایانه خود اظهارنامه ثبت کنند، اما توصیه می‌شود برای اینکه اطلاعات به صورت صحیح و دقیق و همچنین کارشناسی ثبت شود به کافی‎نت‎های مجاز اتحادیه فناوران رایانه مراجعه کنند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما