۰
مدیرمسوول «ورزش 3» محکوم شد

ممنوعیت پخش اینترنتی بدون مجوز مسابقات فوتبال

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
ممنوعیت پخش اینترنتی بدون مجوز مسابقات فوتبال

آی‌تی‌من- براساس حکم صادره از سوی شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران بنا بر شکایت سازمان صداوسیما و دادسرای فرهنگ و رسانه، مدیر مسوول سایت ورزش سه به دلیل آنچه پخش و انتشار آثار و ویدیوهای ورزشی شبکه‌های صداوسیما بدون مجوز قانونی عنوان شده است، با حکم دادگاه به دو سال محرومیت از مسوولیت‌های مطبوعاتی محکوم شد.

مدیر مسوول سایت ورزش سه همچنین به دلیل آنچه انتشار و درآمدزایی از طریق برنامه‌ها و مسابقات ورزشی شبکه‌های سه، خبر و ورزش اعلام شده است، به تحمل شش ماه حبس تعزیری و نظر به حسن سابقه، در نهایت به دو سال محرومیت از کلیه مسوولیت‌های مطبوعاتی محکوم شد. این رأی ظرف مدت ۲۰ روز بعد از ابلاغ، قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

این حکم به استناد ماده ۲۳ از قانون حمایت از حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان صادر شده است.

هم‌زمان سازمان لیگ فوتبال ایران اطلاعیه‌ای در خصوص رسانه‌های صوتی و تصویری، سایت‌های خبری و منتشر کننده محتوی تولیدی، رسانه‌های برخط، در بستر اینترنت، اینترانت، OTT ، IPTV منتشر کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«به اطلاع کلیه رسانه‌های صوتی و تصویری، سایت‌های خبری و منتشر کننده محتوی تولیدی، رسانه‌های Online، در بستر اینترنت، اینترانت، OTT ،IPTV می‌رساند هرگونه انتشار محتوای صوتی و تصویری از مسابقات لیگ برتر شامل پخش زنده مسابقات، بازپخش مسابقات، هایلایت و خلاصه مسابقات، گل‌های مسابقات، بررسی داوری لیگ و هر نوع حواشی آن از رسانه دیداری و شنیداری و هم چنین سایت های اینترنتی با توجه به در اختیار داشتن کلیه حقوق پخش فوتبال توسط موسسه لیگ برتر منوط به کسب اجازه از این سازمان بوده و صرفا انتشار عکس و متن خبر توسط سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مجاز خواهد بود.

از تمامی رسانه‌هایی که تمایل به پخش صوت و تصویر مسابقات را دارند درخواست می شود برای گرفتن مجوز با موسسه لیگ برتر تماس حاصل فرمایند. بدیهی است با سایت‌ها و تلویزیون‌های اینترنتی که نسبت به پخش این مسابقات و تصاویر و صوت آن اقدام کنند برابر قانون حقوق پخش محتوای صوتی و تصویری برخورد لازم صورت می‌گیرد.»

 
کد مطلب : ۲۷۱۱۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما