۰

پیش‌بینی فعالان بازار کامپیوتر از وضعیت بازار کامپیوتر در سال 98

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۲
پیش‌بینی فعالان بازار کامپیوتر از وضعیت بازار کامپیوتر در سال 98
 
آی‌تی‌من- تداوم نوسان نرخ دلار آزاد، کاهش موجودی در بازار و مقاومت گروه خریدار برای خرید کالاهای مورد نیازشان تا زمان کاهش قیمت‌ها موجب شده است که بازار کالاهای کامپیوتری و دیجیتال طی یکسال اخیر در وضعیت رکود قرار بگیرد.

به گفته فعالان بازار کامپیوتر، طی یکسال اخیر بازار کامپیوتر به کلی راکد و بی رونق بوده و محدود خریدهایی که از بازار می‌شد به برخی از قطعات کامپیوتری محدود می‌شد.

آنها با اشاره به این موضوع که امیدی به بازار شب عید ندارند می‌گویند: وضعیت بازار کامپیوتر هر سال وخیم‌تر از قبل می‌شود و اگر سال گذشته میزان تقاضا از بازار شب عید در حدود 40 درصد سال گذشته بود، پیش‌بینی ما از حجم تقاضا برای کالاهای کامپیوتری از بازار شب عید در حدود 10 درصد سال 95 است.

فعالان بازار با اشاره به ورود محدود کالاهای جدید به بازارهای کامپیوتر می‌گویند: با تمام سختی‌هایی که در مسیر واردات کالاهای کامپیوتری وجود دارد، ما کالاها را به صورت مسافری یا قانونی در حد محدود وارد بازار کرده‌ایم، ولی از تقاضا برای این کالاها خبری نیست و مسلم است که در چنین شرایطی هیچ شخصی جرات نمی‌کند سرمایه خود را صرف واردات کالاهایی کند که مشتری ندارد.

به گفته آنها بازار کالاهای کامپیوتری به مرگ نزدیک است و اعضای این صنف نیز در جستجوی مشاغل جدید هستند تا اندک سرمایه خود را از بازار نجات دهند. از نظر آنها، می‌توان از حالا پیش بینی کرد که سال 98، نقطه‌ پایان برای بازار کامپیوتر ایران است.

 
کد مطلب : ۲۷۱۲۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما