۰

شرایط جدید صدور ضمانت‌‎نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
شرایط جدید صدور ضمانت‌‎نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام شد

آی‌تی‌من- روح الله ذوالفقاری گفت: ضمانت‌نامه‌های صادرشده شامل ضمانت‌نامه‌های پیمان و اعتباری است که به صورت حد اعتباری نیز قابل ارایه است. به طوری‌که در این موارد حد اعتباری برای شرکت‌های دانش بنیان تعیین می‌شود تا هر زمان که شرکت درخواست ضمانت‌نامه کرد در کمترین زمان ممکن به آن دست پیدا کند.

وی یادآور شد: در گذشته اطلاعاتی که از شرکت‌ها برای صدور ضمانت‌نامه دریافت می‌شد، اطلاعات گسترده و پراکنده‌ای بود که در برخی موارد منجر به دوباره کاری می‌شد. اکنون این سیستم در صندوق نوآوری و شکوفایی اصلاح شده است.

ذوالفقاری در این خصوص تصریح کرد: ضمن انجام هماهنگی با بانک‌های عامل، فرآیند صدور ضمانت‌نامه با حذف مراحل و
اطلاعات غیرضروری کوتاه شده و درخواست پس از تکمیل توسط شرکت، به صورت مستقیم در اختیار کارشناس مربوطه قرار می‌گیرد. بنابراین با مجموع این اقدامات امیدواریم زمان مورد نیاز برای صدور ضمانت نامه به کمتر از یک هفته برسد. 

ذوالفقاری با بیان اینکه این ضمانت‌نامه‌ها توسط شبکه بانکی و با تخفیف کارمزد صادر می‌شوند، تصریح کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه/مزایده بدون اخذ ودیعه و سایر ضمانت‌نامه‌های پیمان با ودیعه حداکثر 5 درصد صادر خواهند شد. 

گفتنی است، شرکت‌های دانش بنیان با مراجعه به وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی  می‌توانند درخواست صدور ضمانت‌نامه را از طریق سامانه ارائه خدمت (غزال) ثبت کرده و پیگیر صدور ضمانت نامه باشند.

کد مطلب : ۲۷۱۲۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما