۰

پلیس فتا: شهروندان قبوض موبایل خود را چک کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۶
پلیس فتا: شهروندان قبوض موبایل خود را چک کنند

آی‌تی من- تدابیر سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها برای کاهش کلاهبرداری‌های با پیامک ارزش افزوده هرچند در کاهش این نوع کلاهبرداری موثر بوده، ولی هنوز هم شهروندان زیادی هستند که از عضویت ناخواسته در سرویس‌های پولی شکایت دارند.

پلیس فتا نیز در هشدار به شهروندان از آنها خواسته‌ است جزییات قبوض خود را چک کنند تا در صورتی که به طور ناخواسته عضو این سرویس‌ها هستند، نسبت به لغو سرویس اقدام کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره دریافت پیام‌های تبلیغاتی از سوی شهروندان که منجر به عضویت آن‌ها در برخی از اپلیکیشن‌ها می‌شود گفت: یک سری از این موضوعات مربوط به بحث فیشینگ است و به این سمت ختم می‌شود. این پیام‌ها کاربر را به عضو شدن  در برخی اپلیکیشن‌ها ترغیب و روزانه مبلغی را از شارژ مالی تلفن همراه آن‌ها کسر می‌کند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان این که گاهی اوقات قبض پرداختی تلفن همراه کاربران در آخر ماه مبالغ نجومی را نشان می‌دهد، بیان کرد: اگر در چنین مواردی شاکی خصوصی وجود داشته باشد، پلیس فتا پیگیر موضوع خواهد شد؛ در غیر این صورت فردی که مرتکب انجام چنین عملی شده خود وی مقصر بوده و تمام مشکلات پیش آمده نیز بر عهده کاربر است.

وی با بیان اینکه اکثر این اپلیکیشن‌ها جهت کسب درآمد راه‌اندازی شدند گفت: در برخی از این اپلیکیشن‌ها در بدو ورود کاربر و عضویت آن‌ها پیام هشداری از اپراتورها به مشتریان مبنی بر کسر مبلغ ارسال می‌شود و در بسیاری از مواقع نیز این پیام برای کاربر ارسال نمی‌شود.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت این اپلیکیشن‌ها قانونی است یا خیر؟ گفت: مراجع قضایی باید به اینگونه مسائل ورود کنند و تا آن‌جایی که ما به مسایل ورود کردیم منع قانونی در آن مشاهده نکردیم.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: شهروندان با دیدبازتری وارد اپلیکیشن‌ها شوند و طوری رفتار نکنند که در آخر متضرر شوند. در برخی از این اپلیکیشن‌ها به صورت روزانه مبالغی از حساب افراد کسر می‌شود و از طرفی هم این اپ‌ها کاربران را به سمت صفحات فیشینگ هدایت می‌کند.

 
کد مطلب : ۲۷۱۲۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما